آلمان صرفه جویی در مصرف گاز هسته‌ای را رد کرد

درپی بحران انرژی و کمبود سوخت در اروپا، وزیر اقتصاد گفت آلمان نباید نیروگاه‌های هسته‌ای را برای اطمینان از تأمین برق فعال نگه دارد.

«رابرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان گفت: «برلین نباید نیروگاه‌های هسته‌ای را برای اطمینان از تأمین برق فعال نگه دارد، زیرا ظرفیت آن‌ها برای جبران کمبود گاز طبیعی کافی نیست.»

به گزارش آرتی، هابک در جلسه‌ای گفت: «با توجه به ذخیره سازی اندکی که داریم، کاهش استفاده از گاز هسته ای تصمیم اشتباهی است.»

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، با توجه به این‌که صنعت بزرگ آلمان به شدت به گاز روسیه وابستگی دارد، این کشور اروپایی یکی از آسیب‌پذیرترین کشور‌ها در برابر هرگونه قطعی در عرضه انرژی است و هزینه‌های فزاینده در حال حاضر با دردسر بیشتری بر تولید فشار می‌آورد.

«بوندس بانک» بانک مرکزی آلمان در گزارش ماهانه خود در روز دوشنبه اعلام کرد که رکود در آلمان، بزرگترین اقتصاد منطقه یورو، به طور فزاینده‌ای محتمل است و تورم در این کشور به حرکت به شتابدار خود ادامه خواهد داد و می‌تواند به بیش از ۱۰ درصد در پاییز امسال برسد.

رویترز نوشت قیمت‌های بالا و کمبود گاز در حال حاضر آلمان را مجبور به کاهش مصرف می‌کند و بخش‌های انرژی بر از تولید فلز تا تولید کود به شدت آسیب دیده است.

در همین حال، هزینه‌های انرژی باعث افزایش تورم می‌شود و بعید به نظر می‌رسد که قبل از پاییز به اوج خود برسد.

برلین در حال تصمیم‌گیری برای افزایش طول عمر ۳ نیروگاه هسته‌ای در حال فعالیت این کشور برای جبران کاهش سریع منابع گاز طبیعی روسیه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار