راه اندازی سامانه انرژی‌بر برای دوره ارزیابی

مدیرکل استاندارد کردستان گفت: با توجه به راه‌اندازی سامانه انرژی، مدیریت همه درخواست‌های واحد‌های تولیدی مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد‌های معیار مصرف انرژی در فرآیند‌ها و سامانه‌های انرژی‌بر از طریق این سامانه انجام می‌شود.

ژیلا یزدانی گفت: در دوره بازرسی سال ۱۴۰۰ درخواست بازرسی فنی انرژی مطابق اطلاعات واحد‌های تولیدی مندرج در سامانه isom.isiri.gov.ir/energy ایجاد و شرکت‌های بازرسی انرژی تعیین شده‌اند.

او ادامه داد: این اطلاعات در بخش درخواست‌های ارسال شده به شرکت بازرسی انرژی (شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده) برای انجام امور بازرسی فنی انرژی در دوره ارزیابی سال ۱۴۰۰ مطابق استاندارد ملی مربوط قابل رویت است.

مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به اینکه نحوه پرداخت حق الزحمه بازرسی توسط واحد تولیدی و طبق تعرفه مندرج در سایت سازمان است، گفت: مطابق با آئین نامه اجرایی ماده ۲۶ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، سازمان ملی استاندارد ایران مکلف است گزارش بازرسی فنی انرژی در سال مورد ارزیابی را به سه وزیر نفت، نیرو و صمت منعکس کند.

او با بیان اینکه شرکت بازرسی انرژی قبل از بازرسی از واحد تولیدی باید با این اداره‌کل هماهنگی‌های لازم را انجام داده و واحد تولیدی مشمول نیز باید از طریق سامانه مذکور ثبت نام کند، یادآور شد: شرکت بازرسی انرژی معرفی شده مکلف است حداکثر تا پایان آبان ۱۴۰۱ نتایج بازرسی را از طریق ثبت در سامانه ارسال و حضور خود در واحد تولیدی را با شواهدی از جمله تنظیم صورتجلسه همراه با مستندات، عقد قرارداد و گزارش‌های بازرسی فنی انرژی به سازمان ارسال کند.

یزدانی اضافه کرد: در صورتی که واحد‌های معرفی شده غیرفعال، تعطیل یا غیرمشمول باشند، شرکت بازرسی انرژی موظف است ضمن اطلاع رسانی از طریق سامانه به دفتر انرژی و محیط زیست سازمان از فرایند بازرسی فنی انرژی خودداری کند و در صورت بازرسی فنی انرژی واحد تولیدی با شرایط فوق و ارائه گزارش خلاف واقع عواقب آن بر عهده شرکت بازرسی فنی انرژی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.