۷ هزار و ۷۴ نفر ساعت مدیر کنترل کیفیت در کردستان آموزش دیدند

مدیرکل استاندارد کردستان از برگزاری دوره آموزشی برای مدیران کنترل کیفیت در استان خبر داد و گفت: هفت هزار و ۷۴ نفر ساعت مدیر کنترل کیفیت دوره آموزش دیدند.

ژیلا یزدانی امروز در نشستی با خبرنگاران استان که در واحد تولیدی فرآوری صنایع پتروشیمی غرب با نام تجاری آوان در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که در نامگذاری امسال به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین قابل توجه و تامل است تاکید بر دانش بنیان بودن تولید است.

او با اشاره به اینکه تاکید مذکور با مفهوم جهاد تبیین نیز پیوندی عمیق دارد، افزود: تولید دانش بنیان با رویکرد اشتغال‌زایی، راهبرد اصلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، رسیدن به استقلال اقتصادی و قطع وابستگی‌های آزار دهنده در حوزه اقتصاد و معیشت مردم است.

مدیرکل استاندارد کردستان بیان کرد: امیدواریم اداره کل استاندارد بتواند با بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و دارای توان تحقیقاتی بالا در راستای تدوین استاندارد‌های نوین برای رفع موانع تجاری‌سازی و توسعه بازار محصولات شرکت‌های دانش بنیان و همچنین حمایت عملی از تولید محصولات این شرکت‌ها، گامی در راستای تحقق هرچه سریع‌تر منویات مقام معظم رهبری بردارد.

او افزود: تعیین ماهیت کالاهای اظهار شده در مرز باشماق، در آزمایشگاه مریوان انجام می‌شود که براین اساس از بین ۳۱ استان کشور استان کردستان هشتمین استان کشور در رتبه پاسخگویی به کالاهای اظهار شده در گمرک است.

یزدانی افزود: در مرز باشماق ساختمان اداری استاندارد در حال ساخت است تا با استقرار تجهیزات آزمایشگاهی بدون فاصله زمانی، انتقال نمونه انجام شود.

او به دیگر اقدامات شاخص این اداره کل اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به نیاز استان به وجود آزمایشگاه مرجع استاندارد مطابق با ماده ۲۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، مجوز لازم از کارگروه استانی ماده ۲۳ قانون الحاق (۲) در خصوص توسعه فضای آزمایشگاهی اداره کل استاندارد کردستان اخذ شده است و پس از تامین اعتبار این پروژه در سایت اداری سنندج شروع خواهد شد.

مدیرکل استاندارد کردستان گفت: به منظورآشنایی هرچه بیشتر شهروندان با نشان استاندارد و با پیگیری‌های این اداره‌کل ۲ میدان با نام استاندارد در شهرستان‌های قروه و دیواندره نامگذاری شد و در سال‌های گذشته در شهرستان‌های بانه، سقز نیز میادینی به این نام نامگذاری شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.