رئیس جمهور:

چند نیروگاه بزرگ برق در کشور در دست احداث است/ توجه به طب سنتی تاکید ما به وزارت بهداشت بود

رئیس جمهور گفت:امسال خوشبختانه به رغم گرما قطعی برق در مصارف خانگی نداشتیم و چند نیروگاه بزرگ در دست احداث است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جمع اصحاب رسانه با تشکر از همراهی خبرنگاران در این سفر و رفتن به شهرها و روستاها گفت: این سفر حسن ختام سفرهای دور اول است و در سفرهای بعدی نحوه اجرای مصوبات پیگیری خواهد شد تا شاهد پیشرفت عدالت در این منطقه باشیم.

 او در خصوص سوال خبرگزاری صدا وسیما، در رابطه با  تفویض اختیارات به استانداران در راستای قانون گفت: آنچه استانداران به ویژه در کرمان از اختیارات لازم دارند واگذار می شود و بعد از بررسی مواردی ضرورت داشته باشد تفویض می شود.

رئیس جمهور افزود: کرمان  بهشت معادن است و ذخایر بسیاری درکرمان وجود دارد حتما اختیارات مورد نیاز به استان داده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: نسبت به مسئله آب در استان گزارش مفصلی مطرح شد طرح‌های آبرسانی درکرمان دنبال خواهد شد و پروژه های آبرسانی بم ، بروات و کرمان به  زرند تکمیل می شود .

او در خصوص احیای قنوات و تکمیل سد شهیدان امیر تیموری نیزگفت: درست است کمبود آب است اما باید نزولات آسمانی مدیریت شوند و برخی بارش های سیل آسا که خسارت ایجاد کرده اند می توانستند به تامین منابع آبی با برنامه ریزی کمک کنند.

رئیس جمهور ادامه داد:امسال خوشبختانه به رغم گرما قطعی برق در مصارف خانگی نداشتیم  تنها به این دلیل که ما مساله مصرف برق را در صنایع مختلف مدیریت کردیم تا بخش خانگی متضرر نشود .

او از احداث چند نیروگاه بزرگ در کشور واستان کرمان خبرداد وگفت: در دیگر حوزه های مورد نیاز در استان کرمان نیز مصوباتی در روزهای آتی به ویژه در حوزه وزارت نیرو مطرح است که بعد ا ز انجام امور کارشناسی به مصوبات سفر افزوده می شوند.

رئیس جمهور درخصوص سوال مطرح شده درباره احتمال تلفات واکسن به سبب دنباله روی از سازمان بهداشت جهانی در توصیه به واکسن‌های انگلیسی وآمریکایی گفت: اول اینکه شما سوال نکردید وخبر‌هایی را در خصوص واکسن و تلفات آن به ما دادید، بنده از روز تنفیذ که کار را در دولت شروع کردم به رهبری هم اعلام کردم  اولین اولویت ما مساله جان مردم وصیانت از جان مردم در ایام بیماری کرونا بود.

رئیسی گفت: به لطف خدا وبا تلاش کادر درمانی از روزی ۷۰۰ تا مرگ به شرایط نزدیک به صفر رسیدیم، البته با توجه به موج جدید هم باید مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و هم تاکید ما بر انجام واکسیناسیون است، بحمدالله تولید واکسن در کشور داریم فقط دو شرکت ایرانی هستند که تولیدات واکسن شان با همکاری شرکت هایخارجی است و بقیه ۴ شرکت واکسن ساز مستقل بودند، از نظر واردات نیز این مساله در زمان خودش انجام شد.

به وزارت بهداشت توجه به طب سنتی را تاکید کردیم

رئیس قوه مجریه اظهار کرد:طب سنتی یک جایگاه مهمی دارد هم در فرهنگ ما هم در پزشکی ما قابل توجه است من درآستان قدس در بیمارستان فوق تخصص رضوی نیز توجه جدی به طب سنتی داشتیم وبرخی دارو‌های طب سنتی استفاده می‌شد.

رئیسی گفت: تاکید ما به وزارت بهداشت نیز توجه به طب سنتی بود و دراین وزارتخانه حوزه‌ای قرار دادند ویک خانمی که بنده گزارشات و اقدامات خوب وی را نیز دیده ام، در رونق طب سنتی و تولیددارو‌هایی که در بهداشت ودرمان تایید شده را انجام می‌دهند.

او بیان کرد: پس طب سنتی مورد توجه ماست واگر گزارشی در بی توجهی به طب سنتی ومانند آن به شما داده اند مورد خاصی بوده است.

 

بازگشت حقوق دولتی معادن به استان کرمان

 

 
 


رئیس جمهور از بازگشت ۱۵ درصد حقوق دولتی حوزه معدن به کرمان خبرداد وگفت: تصمم گرفتیم صندوق‌هایی در استان‌ها ایجاد شود تا حق مالکانه دولت، اضافه دریافتی‌ها در برخی استان‌ها و دیگر درآمد‌های معدنی از این محل دراشتغال و کمک به تولید استان استفاده شود.

رئیسی تصریح کرد:در این سفر مجموعا ۲۱۶ مصوبه برای استان کرمان به شکل ضروری مصوب شد که ۱۲ مصوبه در حوزه رفاهی ۱۹ مصوبه در حوزه صمت ۶ مصوبه قضایی و ۶ مصوبه امنیتی بود که امیدواریم از سوی معاون اجرایی رئیس جمهور و استاندار کرمان پی گیری شود تا به انجام برسند.

او تصریح کرد: امشب نیز در شورای اداری خواستم این قضیه را مجدانه دنبال کنند.

رئیسی گفت: در برخی حوزه‌ها ۵۰ سال کار انجام نشده داریم که سال‌های روی آن کار نشده است واقدامات دولت در راستای توجه به عدالت و رفع مشکلاتی است که سالها مردم را در بخش های مختلف آزار داده است.

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
خدایا به رئیسی قدرت زیاد بده تا هرچه زودتر با مافیای خونخوار دارو و تجهیزات پزشکی مبارزه کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
در وزارت بهداشت مسئولانی هستند که اصلا طب سنتی را قبول ندارند چه رسد که بخواهند به آن توجه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
سید محرومان از همون اول که وارد استانها میشه مشکلات را حل میکنه و میره جلو // قبول دارید ؟؟
آخرین اخبار