سفر وزیر اقتصاد به سیرجان/ افتتاح عریض ترین شانتینگ ریلی کشور در گل گهر سیرجان

وزیر امور اقتصادی و دارایی در دومین روز از سفر به استان کرمان، از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان بازدید کرد.

در دومین روز از سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به استان کرمان، خاندوزی از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان بازدید کرد.

او از صنایع گلدیران تولید کننده لوازم خانگی، برد الکترونیکی، تلویزیون و یخچال بازدید کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین از کارخانه کفش ایمن گارد، تولید کننده کفش ایمنی و پوتین‌های نظامی در جنوب شرق، کارخانه یاس سنگ پاریز تولیدکننده کاشی و سرامیک، کارخانه تولید و بسته بندی مواد غذایی رزسرد نیز در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان بازدید کرد.

در این بازدید شهباز حسن پور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، سلطانی نژاد مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی، وزیر امور اقتصادی و دارایی را همراهی کردند. 

بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی از شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان

در آخرین ایستگاه سفر‌های استانی دولت به استان کرمان، وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان نماینده رییس جمهور از شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان بازدید کرد.

خاندوزی به اتفاق شهباز حسن پور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، صادق سلطانی نژاد مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان و جمع دیگری از مدیران شهرستان سیرجان از معدن روباز و دیگر بخش‌های این شرکت بازدید کرد.

حضور وزیر اقتصاد در گل گهر

بازدید از سنگ شکن ژیراتوری خطوط تغلیظ از دیگر برنامه‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی در این بازدید بود.

 این شرکت در حال حاضر با ظرفیت تولید بیش از ۱۵ میلیون تن کنسانتره و بیش از ۱۰ میلیون تن گندله،  بزرگ ترین تولید کننده کشور است و با اجرای پروژه‌های توسعه و بهینه سازی خطوط شرکت، در افق چشم انداز، مجموع تولیدات سالانه این شرکت به بیش ۳۰ میلیون تن خواهد رسید.

ادای احترام وزیر امور اقتصادی و دارایی به مقام ۲ شهید گمنام در گل گهر سیرجان

در جریان بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی از شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان ،خاندوزی به اتفاق شهباز حسن پور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، سلطانی نژاد مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان و جمعی دیگر از مدیران شهرستان سیرجان، بر سر مزار ۲ شهید گمنام حضور و به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.

ادای احترام وزیر اقتصاد به شهدا

این ۲ شهید والامقام و گمنام در عملیات خیبر و والفجر ۸ به فیض شهادت نائل گردیده بودند.

افتتاح عریض ترین شانتینگ ریلی کشور در گل گهر سیرجان
 
همزمان با سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به شهرستان سیرجان به عنوان نماینده رییس جمهور وی با حضور در شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان، عریض ترین شانتینگ ریلی کشور را افتتاح کرد.
افتتاح عریض ترین شانتینگ ریلی کشور در گل گهر سیرجان
 
این پروژه ریلی ۷۲ کیلومتری، دارای ۲۹خط مبادله ای  است که ۶ خط آن ورودی و خروجی و ۲۳ خط آن برای توقف قطارهای حمل بار در نظر گرفته شده است .
 
افتتاح عریض ترین شانتینگ ریلی کشور در گل گهر سیرجان
به گفته عتیقی، مدیر عامل شرکت گل گهر سیرجان، ۱۰۰درصد این پروژه از داخل تولید شده است و با سرمایه‌گذاری ۷۶۰ میلیارد تومانی به بهره برداری رسیده است.

شانت شبیه سازی به حرکت تمام لوکوموتیو ها اشاره دارد که به طور معمول به عنوان شانتینگ به جز ورود، خروج، عبور و استفاده از قطار در ایستگاه اشاره می شود.

جلسه شورای اداری شهرستان سیرجان 

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه شورای اداری شهرستان سیرجان که در محل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان برگزار شد، گفت: توسعه اقتصادی بایستی مداوم و پایدار باشد.

او افزود: تلاش ما معطوف به برداشتن موانع از پیش پای فعالان اقتصادی است و چنین کاری زمان بر و دشوار است و ما با قاطعیت به دنبال این موضوع مهم هستیم.

جلسه شورای اداری سیرجان با حضور وزیر اقتصاد

خاندوزی افزود: تحول اقتصادی اتفاق نمی‌افتاد؛ مگر اینکه بتوانیم انقلاب اداری در حوزه بوروکراسی (کاغذبازی)  ایجاد کنیم.

او از پیگیری‌های لازم در هیئت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار گفت و تصریح کرد: باید در زمینه توسعه ادارات و زیرمجموعه‌های آن به سمت دولت هوشمند برویم تا بتوانیم با بهره وری بالاتر، خدمات و سرویس دهی مناسب‌تر را ارائه کنیم.

  وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: استان کرمان وضعیت مناسبی در مباحث اقتصادی و اتاق بازرگانی دارد و  بنابراین در این مورد نیز بایستی سرعت کار‌ها را بالاتر ببریم تا بازدهی اقتصادی مطلوب تری داشته باشیم.

جلسه شورای اداری سیرجان با حضور وزیر اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: مجموعه‌ها در مسیر اهدافشان بایستی بهره ورتر، کارامدتر، سالم‌تر و قانونمندتر پیش روند.

فاصله بین ارز نیمایی و بازار باید کاهش یابد

او  تاکید کرد: فاصله بین نرخ ارز بازار و نیمایی از موضوعات مهم اقتصادی است که باید کاهش یابد.

خاندوزی  افزود: فعالان اقتصادی باید از مسیر‌های قانونی ارز خود را تامین کنند.

 کمک به ۱۰۰ خانوار آسیب دیده از سیل از محل اموال تملیکی، توانمند سازی محله‌ای و برگشت مالیات و عوارض آن به استان‌ها از دیگر سخنان وزیر امور اقتصادی و دارایی در این جلسه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار