برگزاری جشنواره استعداد‌های برتر صخره نوردی به میزبانی سقز+تصاویر

جشنواره صخره نوردی کردستان با حضور ۸ تیم در دو بخش آقایان و بانوان در شهرستان سقز درحال برگزاری است.

 

شیوا زندی؛ رئیس هیئت صعود‌های ورزشی استان کردستان اظهار داشت: فرآیند استعداد یابی وزارت ورزش، المپیاد استعداد‌های برتر را در ۲۴ رشته برگزار می‌کند که این المپیاد‌ها مختص به ورزش‌های المپیکی است و از آنجا که صعود‌های ورزشی جزو رشته‌های المپیکی است در نتیجه صعود‌های ورزشی که قبلاً زیر مجموعه هیئت کوهنوردی بود اکنون به المپیاد استعداد‌های وزارت ورزش و جوانان راه پیدا کرده‌است.

شیوا زندی گفت: هیئت صعود‌های ورزشی با همکاری فدراسیون صعود‌های ورزشی کشور در رده‌های سنی ۱۳ تا ۱۵ سال اقدام به برگزاری جشنواره استعدادیابی صخره نوردی کرده‌ که در اواخر مردادماه سال جاری این جشنواره به صورت منطقه‌ای و کشوری برگزار خواهد شد.

او افزود: در حال حاضر استان کردستان دومین استان در سطح کشور است که با همکاری فدراسیون صعود‌های ورزشی اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است.

زندی ادامه داد: در مجموع ۶۴ نفر  در این جشنواره شرکت دارند که ۴۸ نفر آقا و ۱۶ نفر خانم هستند و در قالب ۸ تیم در این رقابت‌ها حضور دارند که در پایان یک تیم ۱۲ نفره متشکل از ۶ نفر آقا و ۶ نفر خانم به مرحله المپیاد استعداد‌های برتر وزارت ورزش و جوانان راه می‌یابند.

برگزاری جشنواره استعداد‌های برتر صخره نوردی به میزبانی سقز

 رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون صعود‌های ورزشی استان نیز گفت:هدف از برگزاری این جشنواره جذب علاقه‌مندان به رشته صخره نوردی انتخاب و حمایت از مستعدین است.

محسن محمودی افزود: این جشنواره بهانه‌ای است برای تشکیل تیم استعداد پرور استان کردستان که تا الان توانستیم از طریق فدراسیون و با همکاری هیئت صعود‌های ورزشی یک تیم رضایت بخش را تشکیل دهیم.

 رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سقز نیز درباره میزبانی از این جشنواره گفت:خوشبختانه شهرستان سقز با دارا بودن استانداردترین دیواره صخره نوردی غرب کشور با حضور مربیان برجسته کشوری به میزبانی انتخاب شده است و نیمی از شرکت کنندگان این جشنواره سقزی هستند.

فرزاد خاکی اظهار کرد: رقابت‌های استعداد‌های برتر کشوری ماه آینده برگزار خواهد شد و توسط کارشناسان فدراسیون شرکت کنندگان مستعد برگزیده می‌شوند که تیم منتخب زیر نظر فدراسیون فعالیت خواهند کرد.

او افزود: صخره نوردی یکی از رشته‌های المپیکی می‌باشد و امکانپذیر است در آینده بعنوان رشته مادر در مدارس آموزش داده شود.

برگزاری جشنواره استعداد‌های برتر صخره نوردی به میزبانی سقز

 روابط عمومی هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی شهرستان سقز نیز درباره ی جزئیات این جشنواره بیان کرد:در این جشنواره تست پیکرسنجی که برای تشخیص فیزیکال شرکت‌کنندگان می‌باشد یکی از آیتم‌های اولیه سنجش است.

فواد عبداللهی گفت: انتخاب در این جشنواره اعم از میزان کشیدگی دست‌ها و پا‌ها و میزان قدرت سنجی صعود در صخره است که این افراد برای اردوی تیم ملی ایران انتخاب میشوند.

او ادامه داد: آمادگی جسمانی، تست صعود، حرکات دست و پا، میزان تسلط بر روی دیوار، میزان استرس، تکنیک‌های صخره نوردان توسط کارشناسان بررسی خواهد شد و نفرات برتر اعلام می‌گردند.

او افزود: کارشناسان این جشنواره مربیان کشوری و عضو فدراسیون صعود‌های ورزشی می‌باشند، آقایان محسن محمودی به عنوان رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون، پیمان حاج‌حسنی، عبدالباسط علیزاده و در بخش بانوان خانم مهناز ساجدی در این جشنواره شرف حضور دارند.

عملی: فربد باوه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.