ارائه ۳ هزار خدمت دارویی و درمانی رایگان در حاشیه شهر مشهد

مسئول قرارگاه جهادی صراط الحمید گفت: در اردو‌های جهادی صراط الحمید ۳ هزار خدمت دارویی و درمانی رایگان به اقشار محروم و کم‌برخوردار جامعه ارائه می‌شود.

جواد دادگر مسئول قرارگاه جهادی صراط الحمید گفت: اردوی اول امسال در روستای اوندر کوه سرخ و اردو‌های دوم، سوم و چهارم هم در مناطق ده غیبی، کلاته برفی شهید باهنر مشهد انجام شده و در نظر داریم تا به مدت یک سال منطقه شهید باهنر را با همکاری بنیاد علوی به‌طور کامل پوشش دهیم.

او افزود: در هر برنامه گروه جهادی صراط الحمید ۳ هزار خدمت دارویی و درمانی رایگان ارائه می‌شود و برای اردوی فعلی هم پیش بینی ۱۸۵۰ خدمت دندانپزشکی، ۳۰۰ خدمت مامایی، ۵۰۰ تحویل دارو، ۵۰۰ خدمت پزشکی و ۲۰۰ خدمت فیزیوتراپی برای ۴۰ نفر در بازه زمان ۵ روزه به همراه غربالگری قندخون و فشارخون تمامی مراجعه‌کنندگان شده است.

 مسئول قرارگاه جهادی صراط الحمید ادامه داد: در حوزه دندانپزشکی خدمات ترمیمی، جراحی، کشیدن، پر کردن و جرمگیری را داریم و در کنار آن آموزش‌های بهداشتی و مراقبت‌هی پیشگیرانه دهان و دنان را برای تمامی گروه‌های به‌ویژه کودکان داریم.

 دادگر بیان کرد: به مراجعه‌کنندگان در بخش خدمات دندانپزشکی به جز انجام اقدامات درمانی و ارائه توضیحات آموزشی و بهداشتی، اهدای مسواک، خمیردندان، نخ دندان، فلوراید و دهان شویه را داریم تا این خدمات در طولانی‌مدت اثرگذار باشد.

او تصریح کرد: جهادگران متشکل از ۳ گروه دانشجویان عمومی، رزیدنت‌ها و اساتید و فارغ‌التحصیلان هستند، از مجموع ۴۰۰ نیروی جهادی فعال در این طرح بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر در هر گروه تخصصی حضور دارند و بیشترین تعداد آنمان در گروه دندانپزشکی هستند.

 مسئول قرارگاه جهادی صراط الحمید تاکید کرد: خدمات درمانی گروه جهادی صراط الحمید به تمامی گروه‌های سنی ارائه می‌شود و کوچکترین فرد دریافت کننده این خدمات ۵ ساله و بزرگترین آن ۷۰ ساله بوده است.

او با اشاره به اینکه اردوی جهادی کنونی از نهم مرداد ماه آغاز شده و تا سیزدهم همین ماه ادامه دارد افزود: اطلاع‌رسانی توسط معتمدان محله به‌صورت حضوری و مجازی انجام شده و افرادی که نیازمند دریافت خدمات درمانی بودند پس از نوبت‌گیری و تشکیل پرونده، خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار