اجرای ۳۰ طرح صنعتی در استان اردبیل

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: ۳۰ طرح صنعتی بر اساس آمایش صنعتی توسط بخش خصوصی در این استان اجرا می‌شود.

حسین پیرموذن گفت: مطالعات طرح آمایش صنعتی در استان انجام شده و مقرر است این طرح در مرحله اول با مشخص شد نفر ایند اجرایی ۳۰ طرح صنعتی تدوین شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل می‌گوید: نیاز است که مطالعات تکمیلی و اجرای طرح آمایش صنعتی استان اردبیل به منظور هدایت سرمایه‌گذاری موثر و مولدتوسط دستگاه‌های دولتی پیگیری شود.

به گفته او، اتاق بازرگانی و صنایع استان با برگزاری کسب و کار‌های نوین و احصای نیاز‌های دانش پایه واحد‌های تولیدی در راستای دانش‌بنیان شدن تولید پیشقدم شده است و انتظار این است در سالی که تحت عنوان تولید تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده شرایط و زیرساخت‌ها برای فعالیت طرح‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی بیش از گذشته فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه یک‌هزار و ۴۵ واحد تولیدی با اشتغال افزون بر ۲۵ هزار نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در استان اردبیل فعال است، می‌گوید: باید بستر و زمینه سرمایه گذاری برای ورود این واحد‌ها در تولید دانش بنیان فراهم شود.

او می‌گوید: یکی از راه‌های توسعه صادرات و رشد اقتصادی استان توجه ویژه به تولیدات صادرات‌محور بوده و باید اقدامات اساسی در این حوزه با ایجاد صنایع تبدیلی مجهز به فناوری‌های نوین صورت بگیرد تا توان رقابت در بازار جهانی ارتقا یابد.

پیرموذن با اشاره به برگزاری همایش ملی سرمایه‌گذاری در استان گفت: این همایش با هدف جذب و توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این استان برگزار می‌شود.

او می‌گوید:این همایش به منظور جلب و جذب سرمایه‌گذاران اردبیلی مقیم در نقاط مختلف کشور و خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در استان اردبیل و معرفی مزیت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری در اردبیل برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.