ثبت رکورد خشک‌ترین ژوئیه انگلیس در ۱۱۱ سال اخیر

در پی افزایش موج شدید گرما در اروپا، انگلیس رکورد کم بارش‌ترین ژوئیه را از سال ۱۹۱۱ به ثبت رساند.

اداره هواشناسی انگلیس اعلام کرد این کشور خشک‌ترین ژوئیه خود در ۱۱۱ سال اخیر را تجربه کرده است. گفته شده میزان بارندگی در ژوئیه امسال در انگلیس یک چهارم میانگین هرساله بوده است.

به گزارش نشریه تایمز، کارشناسان هواشناسی می‌گویند به طور متوسط فقط ۱۵.۸ میلی متر باران در سراسر انگلیس باریده است که ۲۴ درصد از کل مقداری است که به طور معمول در ماه ژوئیه انتظار می‌رود. این خشک‌ترین ژوئیه از سال ۱۹۱۱ بوده است.

اداره هواشناسی انگلیس گفت که در این مرحله در ماه ژوئیه در این کشور به طور معمول انتظار می‌رود بیش از سه چهارم بارندگی باریده باشد. 

مارک مک کارتی، رئیس مرکز ملی اطلاعات آب و هوا در اداره هواشناسی انگلیس می‌گوید فقط ماه ژوئیه خشک نبوده است. به گفته او «از ابتدای سال، همه ماه‌ها به جز فوریه در انگلیس خشک‌تر از میانگین همیشگی بوده است. زمستان، بهار و تابستان سال ۲۰۲۲ همگی کم‌بارش‌تر از همیشه بوده است».

مک کارتی گفت که انگلیس به سمت تابستان‌های گرمتر و خشک‌تر می‌رود و پیش‌بینی می‌شود که خشک‌ترین مناطق در جنوب و شرق باشد.

 انگلیس هفته گذشته رکورد گرمای ۴۰.۳ درجه سانتیگراد را ثبت کرد که در این کشور بی‌سابقه بوده و در پی گرمای شدید هوا، این کشور با بدترین خشکسالی از سال ۱۹۷۶ میلادی روبرو شده است. به طور کلی، در ماه‌ها اخیر، تغییرات اقلیمی سبب شده قاره اروپا آتش‌سوزی‌های متعددی را تجربه کند. هفته گذشته، در فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و آلمان آتش‌سوزی‌های شدیدی مشاهده شد. از سوی دیگر گفته می‌شود به خاطر خشکسالی سطح آب رودخانه‌های آلمان تا جایی پایین آمده که مانع حمل و نقل شده است.

انباشته شدن گاز دی اکسید کربن در جو ناشی از سوزاندن سوخت‌های فسیلی، امواج گرما را در سراسر جهان از جمله اروپا شدیدتر کرده است. گفته شده احتمال مشاهده دمای ۴۰ درجه در انگلیس در اقلیم کنونی ۱۰ برابر بیشتر از قبل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار