اجرای پروژه‌های آبخیزداری در جنوب کرمان برای کاهش خسارات سیل

از مجموع ۸۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های جنوب کرمان، در ۵۰۰ هزار هکتار آن عملیات آبخیزداری انجام و در بیش از ۲۵۰ هزار هکتار در حال اجرایی شدن است.

حمزه احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: ۱۱۰ پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در ۳۵ حوزه آبخیز جنوب کرمان از محل اعتبارات ملی و استانی امسال اجرا می‌شود.

به گفته او امسال طرح‌های آبخیزداری در ۷ شهرستان جنوبی شامل ۳۵ حوزه آبخیز اجرایی می‌شود و پروژه‌های آبخیزداری در قالب عملیات‌های مکانیکی، بیولوژیکی و بیومکانیکی صورت می‌گیرد و تاکنون بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حمزه احمدی گفت: پروژ‌ه های آبخیزداری نقش مهمی در کنترل فرسایش خاک، ذخیره نزولات آسمانی، تقویت آب سفره‌های زیرزمینی، کنترل سیلاب‌ها و رواناب‌های سطحی، مقابله با خشکسالی برخی از اهداف اجرای این پروژه‌ها است.

احمدی  می‌گوید: در حال حاضر از مجموع ۸۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های شناسایی شده در سطح جنوب کرمان، در ۵۰۰ هزار هکتار آن عملیات آبخیزداری انجام شده و تلاش برای اجرای سالانه در اراضی دیگر ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرما‌ن، همچنین بر ضرورت جلب مشارکت هرچه بیشتر مردم در پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری و ارزیابی توان اکولوژیکی حوزه‌های آبخیز و رتبه بندی آن‌ها با توجه به معیار‌های مختلف اکولوژیکی جهت اقدامات آبخیزداری یکی از موارد مهم در برنامه ریزی و مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار