محکومیت حمله ترکیه به تفرجگاهی در شمال عراق از طرف اتحادیه عرب

دبیرکل اتحادیه عرب با محکوم کردن حمله ترکیه به شمال عراق تاکید کرد نباید حاکمیت عراق را نقض کرد.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب مروز (پنجشنبه)  حمله به یک اقامتگاه توریستی در شهر دهوک عراق که منجر به کشته شدن ۹ نفر و جراحت تعدادی دیگر شد را محکوم کرد.

در بیانیه این اتحادیه آمده است: اتحادیه عرب بطور کامل حمله ترکیه به حاکمیت عراق، که بیانگر نقض آشکار قوانین بین‌المللی و نقض آشکار اصول حسنه همسایگی  را رد  می‌کند.

او تاکید کرد آنکارا باید در روابط خود با کشور‌های منطقه اصل حسن همجواری را دوباره محاسبه و حفظ کند و از انجام عملیات نظامی در داخل خاک کشور‌های عربی به هر بهانه‌ای خودداری کند.

شایان ذکر است در پی بمباران منطقه زاخو در شمال عراق از جانب ترکیه که منجر به کشته شدن تعدادی از غیرنظامیان شد، مردم عراق خشم خود را ابراز کردند. شبکه‌های اجتماعی در عراق امروز مملو از محکومیت‌ها و درخواست‌ها برای اخراج سفیر ترکیه از بغداد، قطع روابط با ترکیه و توقف سفر‌های توریستی با این کشور بوده است.

همچنین بغداد و استان‌های کربلا و نجف نیز شاهد تظاهرات و تلاش برای بستن مراکز رسمی صدور ویزای ترکیه بودند. برخی از گروه‌های نظامی عراق نیز از طریق گروه‌های موجود در شبکه های اجتماعی، این موضوع اعلام کردند که قصد دارند پایگاه نظامی زلیکان ترکیه در نینوا را هدف قرار دهند.

گفتنی است تا کنون، بغداد ترکیه را مقصر این بمباران معرفی کرده است. در این حملات، ۹ نفر کشته و ۲۳ نفر زخمی شده‌اند. مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به ترکیه هشدار داد که بغداد «حق مقابله به مثل» را برای خود محفوظ می‌دارد و شلیک توپخانه را «نقض فاحش» حاکمیت عراق نامید دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار