ترکیه دست داشتن در بمباران عراق را رد کرد

وزارت امور خارجه ترکیه ضمن انتشار بیانیه‌ای می‌گوید در بمباران اقامتگاه توریستی در عراق دخالتی نداشته و آماده تحقیق درباره آن است.

ترکیه دست داشتن در تیراندازی مرگبار توپخانه‌ای که منجر به کشته شدن ۹ نفر در پارکی در منطقه خودمختار کردستان عراق شد را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد ترکیه با انواع حملاتی که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد مخالف است و مبارزه با تروریسم را مطابق با قوانین بین‌المللی انجام می‌دهد. آنکارا می‌گوید معتقد است  پ‌ک‌ک ممکن است مسئول این رخداد بوده باشد. ترکیه این گروه را «تروریستی» می‌داند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «به نظر می‌رسد که چنین حملاتی که غیرنظامیان بی‌گناه را هدف قرار می‌دهند و به دست سازمان‌های تروریستی سازماندهی می‌شوند، موضع عادلانه و مصمم کشورمان را در مبارزه با تروریسم هدف قرار می‌دهند. ترکیه آماده است تا تمام اقدامات را برای افشای حقیقت انجام دهد».

در این بیانیه، وزارت خارجه ترکیه از عراق خواسته است «تحت تأثیر تبلیغات این سازمان تروریستی خیانتکار» صحبت نکنند و «برای افشای عاملان واقعی این حادثه تلخ همکاری کنند».

گفتنی است تا کنون، بغداد ترکیه را مقصر این بمباران معرفی کرده است. در این حملات، ۹ نفر کشته و ۲۳ نفر زخمی شده‌اند. مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به ترکیه هشدار داد که بغداد «حق مقابله به مثل» را برای خود محفوظ می‌دارد و شلیک توپخانه را «نقض فاحش» حاکمیت عراق نامید دانست.

شب گذشته در عراق، مردم با تجمع مقابل سفارت ترکیه پرچم آن را پایین کشیده و آتش زدند. استان‌های کربلا و نجف نیز شاهد تظاهرات مردم عراق و محکومیت این اقدام بوده است. همچنین گفته می‌شود شبکه‌های اجتماعی این کشور مملو از درخواست‌ها برای اخراج سفیر ترکیه از بغداد، قطع روابط با ترکیه و توقف سفر‌های توریستی با این کشور بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۳:۲۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
والله شرف داعش از ترکیه بیشتره داعش حداقل مسولیت پذیر بود
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۲۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
حمله نظامی ارتش کشور ترکیه به شمال عراق به ضرر ترکیه، عراق و منطقه و به نفع تروریست های داعش خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۳۰ تير ۱۴۰۱
انشاالله دو کشور دقت کنند مسئله بوجود اومده ناشی از شیطنت طرف های ذینفع منافع نامشروع در مرز عراق و ترکیه نباشه...یادتون نره قرار بود ترکیه به شمال سوریه حمله نظامی کنه ولی با تلاش ایران و روسیه فعلا منتفی شده...شاید طرف های ثالث که خیرخواه نیستند میخوان این جوری فضای تقابل منطقه ای و آتش جنگ رو روشن کنند و نفع خودشون رو ببرند...لطفا هوشیاری به خرج بدین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
بعید نیست کار رزیم صهیونیستی باشه در انتقام به حضور اردغان در تهران.از یهود هر چه بگی برمیاد
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۰:۱۱ ۳۱ تير ۱۴۰۱
100٪ کار رژیم صهیونیستی ولی بدست تروریستهای pkk وپیشمرگ های مسعود برزانی انجام شده ....هیچ شک نکنید اینها شیاطین منطقه هستن وهر جنایت از دستشون بر میاد.
آخرین اخبار