۱۹ کودک مورد حمایت بهزیستی همدان به فرزند خواندگی سپرده شدند

مدیر کل بهزیستی استان همدان گفت: در سال گذشته تعداد ۱۹ کودک به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی دارای صلاحیت سپرده شده است.

محمدمهدی شاهقدمی گفت: در سال گذشته تعداد ۱۹ کودک به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی دارای صلاحیت سپرده شده است.

او گفت: از آنجا که امکان فرزند خواندگی کودکان بد سرپرست وجود ندارد برای پیشگیری از ماندن آنان در مراکز نگهداری و بهره‌مندی از کانون گرم خانواده، سازمان بهزیستی طرح "امین موقت" اجرا کرده است.

ظهر امروز نشست خبری بهزیستی با اصحاب رسانه برگزار شد.

شاهقدمی گفت: در فرزندخواندگی حمایت‌هایی همچون تعهدات مالی و تغییر شناسنامه با نام سرپرستان از کودک صورت‌می‌گیرد؛ این نوع سرپرستی دائمی است، اما امین‌موقت یک حکم قضائی بوده و تنها برای کودکانی صادر می‌شود که پدر و جد پدری آن‌ها به صورت موقت امکان سرپرستی کودک را ندارند همچنین در امین موقت تغییر شناسنامه و هویت صورت نگرفته و تعهدات مالی به نفع کودک انجام نمی‌شود با توجه به اینکه این نوع سرپرستی، موقت است و در صورت بازگشت شرایط پدر و جد پدری، حکم فسخ می‌شود. در این طرح در صورتی که پس از ورود کودک به خانواده جدید و گذشت حدود سه سال والدین او مراجعه نکنند امکان صدور حکم دائم فراهم می‌شود.

او گفت: متقاضیان واجد شرایط در طرح خیرخواهانه امین موقت شامل زوحین نابارور، زنان مجرد بالای ۳۵ سال و زوجین دارای فرزند است که حد میانگین درآمد ماهانه، تحصیلات، مسکن و سلامت روان را دارا باشند.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: امیدواریم با کمک رسانه‌ها استقبال ازاین طرح در استان فرهنگ سازی شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: ۱۹ مورد فرزند خواندگی طی یک سال اخیر در همدان صورت گرفته و تمام پروسه واگذاری فرزندان انجام شده، اما متاسفانه در استان همدان این آمار بالا نیست و از این موضوع استقبال زیادی صورت نمی‌گیرد؛ ما حتی امیدواریم از فرزندانی که قابل واگذاری هستند و مشکل یا معلولیت خاصی هم دارند حمایت شود و در این مورد فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.

شاهقدمی گفت: در مجموع ۱۵۲ واحد مسکونی ساخته شده و برای زیرساخت و فراهم شدن آن ۵۳ میلیاردتومان هزینه شده است.

او گفت: ۷۰ هزار مخاطب در جامعه هدف ما در بخش‌هایی مختلف از سوی بهزیستی خدمات ارائه می‌شود.

شاهقدمی می‌گوید: تعداد ۳۶۹۱ نفر از زنان سرپرست خانوار در حوزه امور اجتماعی استان ثبت شده‌اند و در جامعه هدف ما قرار دارند.

او گفت: در سال گذشته ۳۶۰۰ مورد کمیسیون پزشکی صورت گرفت که ۵۱ مورد از آن در رابطه با معافیت از سربازی بود و به علت مسائل پزشکی درخواستشان بررسی شد و از سربازی معاف شدند.

شاهقدمی گفت: تعداد ۷۵۳ نفر دارای مشکل ذهنی، ۲۳۴ نفر دارای مشکل روانی و ۴۳۵ نفر سالمند در بخش شبانه‌روزی سازمان تحت نظر هستند.
مدیرکل بهزیستی گفت: ۱۲۱۵ مورد ایجاد اشتغال از سوی سازمان در استان صورت گرفت و امسال این آمار ۳ برابر خواهد شد.

شاهقدمی خواستدر خصوص کودکان خیابانی هم گفت: باید کودکان خیابانی و کار ساماندهی شوند و شهروندان آن‌ها را به تکدی‌گری و نیازمند بودن عادت ندهند تا بهزیستی با خدماتی که می‌تواند ارائه دهد در این موضوعات آن‌ها را زیر پوشش قرار دهد.
او گفت: ما در همدان کودک کار داریم و تعداد کودکان خیابانی زیاد نیست و اکثر آن کودکان دارای جای خواب از طریق مختلف هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.