مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان خبر داد

مهارت آموزی ۱۰ هزار و ۵۸۳ نفر در استان همدان

بیش از ۱۰ هزار نفر در استان همدان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ۱۰ هزار و ۵۸۳ نفر دوره در آموزشگاه‌های خصوصی و دولتی استان در سه ماهه نخست امسال برای ارتقای توانمندی‌ها و ورود به بازار کار مهارت آموزان برگزار شد.

وهب مختاران  با اشاره به اینکه در این مدت پنج هزار و ۳۳۹ نفر دوره برای زنان و ‍‍‍‍‍‍‍پنج هزار و ۲۴۴ نفر دوره برای مردان برگزار شد گفت: تعداد ۹ هزار و ۹۹۲ نفر نیز در آزمون‌ها شرکت کردند و ۷۲ درصد موفق به کسب نمره قبولی شدند.

او گفت: در بخش خصوصی سه هزار و ۸۵۶ نفر و در بخش دولتی نیز ۶ هزار و ۷۲۷ نفر از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: این آموزش‌ها در مراکز ثابت، مراکز جوار بنگاه‌های اقتصادی، محیط کار واقعی، تیم‌های سیار آموزشی در مناطق روستایی، عشایری و حواشی شهر‌ها و سکونتگاه‌های غیر رسمی، مراکز و کارگاه‌های آموزشی دانشگاه‌ها، پادگان‌ها، زندان‌ها و حتی مراکز وابسته به بهزیستی برای معلولان و معتادان بهبود یافته ارائه شده است.

مختاران با اشاره به اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان در راستای مهارت افزایی در جامعه تلاش‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهد گفت: فقر مهارتی یکی از مشکلات عمده جامعه و جوانان است که این مهم با تلاش‌ها و فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای در بخش‌های مختلف مرتفع خواهد شد.

به گفته او مهارت آموزی در محیط واقعی کار یکی از روش‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای است که طی آن مهارت و شایستگی‌های مورد نیاز در چارچوب استاندارد‌های آموزشی سازمان از استادکار (مربی) به مهارت‌آموز منتقل می‌شود.

استان همدان دارای ۲۲ مرکز و شعبه دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی ویژه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار