مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد

فائزی گفت: در حال حاضر شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها کارکرد حداکثری را ندارند و باید با تلاش و برنامه ریزی این کار کرد را به نقطه مطلوب و حداکثری برسانیم.

محمد حسین فائزی در حاشیه نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آوج گفت: شورای فرهنگی عمومی شهرستان‌ها باید به مراتب موثر تر، کارآمدتر و بهتر از وضعیت کنونی عمل کند.

یکی از شروط کارآمدتر شدن شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها بستگی به عملکرد موفق‌تر و موثرتر دبیرخانه دارد که این دبیر خانه در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

 دبیرخانه‌های شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها باید با تشکیل کارگروه‌های مختلف از نخبگان و هیئت‌های اندیشه ورز که بیرون از ادارات هم هستند و همه فعالان و نخبگان شهرستان‌ها را شامل می‌شوند محتوای خوبی برای جلسات شورای فرهنگ عمومی آماده کنند که در جلسات رسمی شورای فرهنگ عمومی در خصوص محتوا‌های ارائه شده تصمیم گیری شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با تاکید بر اینکه برای شورای فرهنگ عمومی باید در بیرون از جلسات رسمی شورا از سوی نخبگان و کارگروه‌های تخصصی تصمیم سازی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: پس از اینکه با حضور دلسوزان و نخبگان در کارگروه‌های تخصصی موضوعات و محتوا‌های شورای فرهنگ عمومی مورد بحث قرار گرفت و به تصمیم واحدی دست پیدا کردند در جلسات شورای فرهنگ عمومی در زمینه اجرا و نظارت طرح ریزی و تصمیم گیری شود.

شورای فرهنگ عمومی یک شورای بالا دستی، مهم، تصمیم گیر و حتی تخصیص دهنده منابع مالی است لذا شورای فرهنگ عمومی با توجه به ترکیب بسیار وزینی که از آن در سطح مرکز استان و شهرستان‌ها برخودار است باید جایگاهی به مراتب بالاتر و تاثیر گذارتر در حوزه فرهنگ داشته باشد.

 واقعیت این است که در حال حاضر شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها آن کارکرد حداکثری را ندارند و باید با تلاش و برنامه ریزی این کار کرد را به نقطه مطلوب و حداکثری برسانیم تا ما آن چیزی که در عرصه فرهنگ عمومی مشاهد می‌کنیم توسط همین شورا عملا سازماندهی شود.

شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها با اهداف و انتظارتی که وجود دارد فاصله زیادی دارد لذا تلاش خواهیم کرد که این شورای مهم و اثر گذار را به نقطه مطلوب که دوست داریم برسانیم و فاصله ایجاد شده را کاهش دهیم.

وی در خصوص رویکرد جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توزیع اعتبارات و امکانات و فرصت‌ها در تمام مناطق استان گفت: بنده به شدت و تمام توان پای توزیع عادلادنه اعتبارات و امکانات در سطح تمام مناطق استان ایستاده ام و در این راستا به زودی فراخوان استانی طرح‌های فرهنگی و هنری را ارایه خواهیم داد که همه علاقمندان از همه نقاط استان طرح ها‌ی خود را ارسال کنند و ما بدون اینکه جغرافیا را ملاک و مورد توجه قرار دهیم ملاک انتخاب طرح‌ها بر اساس کیفیت انتخاب خواهند شد.

 نظام بودجه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در سال ۱۴۰۱ هم عادلانه خواهد بود و نگاه ما صرفا متمرکز بر تجمیع تمام امکانات و اعتبارات در مرکز استان نخواهد بود بلکه نگاه و رویکرد بنده بر اساس اهداف متعالی انقلاب و تاکیدات امام راحل و منویات مقام معظم رهبری و رویکرد دولت مردمی آیت اله رئیسی که نگاه توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات است؛ خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار