از خودگذشتگی و شجاعت از صفات بارز حضرت علی (ع) بود

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: ایثار و از خودگذشتگی، شجاعت، صداقت و امانتداری ازصفات شاخص حضرت علی علیه السلام است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در مراسم جشن غدیرخم روستای گندآب از توابع شهرستان قروه ضمن تبریک فرارسیدن این عید بزرگ گفت: حضرت علی (ع) به جهت فداکاری، ایثار و از خود گذشتگی که در زندگی داشتند سبب شده بود همه مردم به وی علاقه‌مند باشند و او را دوست بدارند.

او شجاعت حضرت علی (ع) را یکی دیگر از صفات شاخص آن حضرت برشمرد و گفت: امام علی (ع) در تمام عمر شریف خود از شجاعت فوق العاده‌ای برخوردار بودند و در اکثر جنگ‌های دوران خود برای دفاع از اسلام شرکت داشتند و در نوجوانی، بزرگان و شجاعان عرب را به خاک افکنده بودند.

نماینده ولی فقیه در کردستان صداقت و راستگویی را به‌عنوان پایه دین و ستون ایمان دانست و گفت: صداقت و راستی در کلام و رفتار امام علی (ع) موج می‌زند و این صفات برتر سبب شده بود رتبه و مقام ایشان نزد پیغمبر (ص) مورد توجه قرار گیرد.

 پورذهبی گفت: صداقت و راستی انسان در زندگی مایه موقعیت و جایگاه رفیع و منزلت بی‌نظیر آن می‌شود و شما که مرید آن حضرت هستید راستگویی و صداقت را سر لوحه زندگی خود قرار دهید.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی، شهید فهمیده و نوجوان ایذه ای، چون از شجاعت حضرت علی (ع) درس گرفته بودند شجاعانه برای دفاع از اسلام و کمک مردم جان خود را نثار کردند و این چنین مورد احترام مردم قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.