ثبت نام ۵۷۰ خیاط و طراح در جشنواره ملی فرهنگی و هنری فردخت کاشان

دبیر سومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری فردخت گفت: ۵۷۰ خیاط و طراح لباس طی سه سال گذشته در بانک اطلاعاتی جشنواره ملی فرهنگی و هنری فردخت نام‌نویسی کردند.

عادله سادات تقاعدیان دیشب در آیین رونمایی از پوستر سومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری فردخت در خانه تاریخی عباسیان کاشان گفت: از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان در این جشنواره، ۴۰۰ نفر از کاشان و بقیه از مناطق دیگر کشور هستند.

او می‌گوید: سال گذشته دومین جشنواره فرهنگی و هنری فردخت در ۲ بخش اثر و طرح برگزار شدکه سومین دوره این جشنواره مهر امسال در سه بخش اثر، طرح و دانش‌بنیان برگزار خواهد شد.

تقاعدیان در مورد موضوع بخش اثر این جشنواره که با محوریت مانتو اجتماع است، گفت: در این بخش افزون بر طرح و تولید انواع لباس‌ها، به طراحی فرم لباس مدرسه‌ها نیز پرداخته می‌شود.

دبیر سومین جشنواره فرهنگی هنری فردخت در بخش دانش‌بنیان نیز محققان و پژوهشگران در موضوع چهارگانه هویتی، بومی، تاریخی و ملی برای سلامت لباس و پوشاک فعالیت می‌کنند.

سومین جشنواره فرهنگی و هنری فردخت شانزدهم مهر سال ۱۴۰۱ به مدت یک هفته در کاشان برگزار می‌شود.

مهلت تحویل آثار برای شرکت در این جشنواره بیستم شهریور امسال اعلام شده است.

"فردخت" نام نمادین لباس مخصوص محلی زنان یکی از مناطق کاشان و هدف از نامگذاری آن بر یک رویداد هنری با موضوع مد و لباس توجه دادن به پیشینه تاریخی و هویت یک تولید عمومی در حوزه پوشش و پوشاک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.