راهیابی ۴۶ دانش‌آموز کاشانی به مرحله کشوری مسابقات فرهنگی و هنری

کارشناس فرهنگی، هنری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کاشان از راهیابی ۴۶ نفر از دانش آموزان هنرمند شهرستان کاشان به مرحله کشوری مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان خبر داد.

محمد رضا معصومی گفت: چهلمین دوره جشنواره فرهنگی، هنری فردا در سال تحصیلی امسال با مشارکت پنج هزار نفر از دانش آموزان سه دوره تحصیلی مدارس شهرستان کاشان در ۱۰۰ رشته مختلف برگزار شد.

در مرحله شهرستان پس از داوری آثار، ۲۰۵۶ نفر صاحب رتبه برتر شدند که ۱۲۰۰ نفر در مسابقات فرهنگی هنری، ۷۳۰ نفر در مسابقات قرآن و عترت و ۱۲۶ نفر در مسابقات کانون‌های فرهنگی و تربیتی بودند.

به گفته او از مجموع ۱۵۹ نفر دانش آموز کاشانی که آثار آن‌ها به مرحله استانی راه یافت، ۴۶ نفر با کسب رتبه اول در استان اصفهان، تابستان آینده در مسابقات مرحله کشوری شرکت خواهند کرد.

فعالیت‌های هنری از ضرورت‌های تربیتی است و بسیاری از نمود‌های خرد آدمی در این حوزه قرار دارد و به اعتبار پژوهش‌ها، کسانی که در دوران کودکی، از انجام دادن فعالیت‌های هنری مناسب محروم شده‌اند، ابزار اساسی برای درک جهان پیرامونشان را از دست داده‌اند.

معصومی می‌گوید: فعالیت‌های هنری و مهارتی، نقشی اساسی در رشد همه جانبه کودکان دارد و منجر به توسعه مهارت‌های حرکتی، کلامی و زیبا شناختی در آن‌ها می‌شود و هرچه شناخت آن‌ها از محیط پیرامون دقیق‌تر و کامل‌تر باشد، توانایی‌ها و قابلیت‌های او در زمینه تفکر خلاق بیشتر می‌شود.

کارشناس فرهنگی، هنری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کاشان گفت: پژوهش‌ها ثابت کرده که مشارکت در فعالیت‌های هنری، دانش آموزان را قادر می‌کند در فعالیت‌های آموزشی و درسی خود نیز موفق‌تر از بقیه همکلاسی‌های خود عمل کنند.

به گفته معصومی فعالیت‌های هنری به افراد کمک می‌کند تا با خلق آثار هنری و ادبی، سلامت روان خود را بهبود بخشند و علاوه بر آن، این گروه از دانش آموزان می‌توانند تا به ابراز وجود پرداخته و احساس تعلق اجتماعی پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار