بلومبرگ: مذاکرات هسته‌ای در دوحه بعد از سفر بایدن به منطقه آغاز خواهد شد

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد مذاکرات غیر مستقیم هسته‌ای میان ایران و آمریکا در دوحه بعد از سفر بایدن به منطقه از سر گرفته خواهد شد.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد «تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای ممکن است پس از تاریخ پیشنهادی آژانس بین المللی انرژی اتمی در ژوئیه ادامه یابد. مذاکرات ممکن است پس از سفر بایدن به منطقه در اواخر ماه جاری در دوحه از سرگرفته شود.»

شایان ذکر است مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا برای لغو تحریم‌ها پس از هفته‌ها وقفه، هفته گذشته در دوحه (پایتخت قطر) از سر گرفته شد. علی باقری، معاون سیاسی وزارت خارجه و انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  روز سه‌شنبه نشستی دوجانبه را در قطر برگزار کردند تا در آن آخرین موارد مورد اختلاف را بررسی کنند.

با این وجود وزارت خارجه آمریکا مدعی شکست مذاکرات دوحه برای احیای توافق هسته‌ای ایران موسوم به «برجام» شد. یکی از سخنگویان این وزارتخانه با اشاره به مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در قطر گفت: «ما از آن‌که نتوانستیم علی‌رغم ابتکارات اتحادیه اروپا مذاکرات هسته‌ای را به سرانجام برسانیم ناامید شده‌ایم. با این حال، از تلاش‌های بروکسل در این زمینه سپاسگذاریم.»

در همین حال رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با اشاره به گزارش‌های متعدد و رسمی آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا شفاف بوده و هیچگاه از مسیر قانونی منحرف نشده است، اعلام کرد طرح مکرر اتهامات و ادعا‌های تکراری علیه جمهوری اسلامی ایران در حین گفتگوها، بیانگر هدف گذاری سیاسی آن‌ها از فرایند مذاکرات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۶ ۱۱ تير ۱۴۰۱
باز هم یه حقه دیگه ....
تو رو خدا چرا اینقدر شماها احمق هستید .اگر توافقی صورت می‌گرفت مسلما خیلی قبل ها باید انجام می‌شد..
آمریکا در حالی دم از توافق می‌زند که مرتبا تحریم‌های دیگه ای رو علیه کشورمون رو انجام میده .باز هم می گویید توافق
اینقدر این توافق رو طولانی می کنه که فکر مسئولین نادان ما از اقتصاد اصلی به بهانه توافق دور بمونه و هیچگونه پیشرفتی نداشته باشه ...‌
بهترین راه اینه که ما در حالی که بازیشون می‌دهیم کار خودمون رو هم انجام بدیم ..
و در حالیکه یک زمستان سرد در پیش رو هست و کشورهای اروپایی و در راس آن آمریکای جنایتکار نیاز مبرم به سوخت دارند اینه که ایران از این موقعیت استفاده کنه ....ولی حیف
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۰:۱۸ ۱۰ تير ۱۴۰۱
امریکا و اسراییل و آل ثانی پشت سر انریکه مورا که چندی پیش به بازداشتگاه و تحت نظرگاه منتقل شده بود پناه گرفته اند.
آخرین اخبار