چین: آمریکا به نگرانی‌های ایران پاسخ دهد

وزارت خارجه چین بار دیگر خواستار پاسخگویی آمریکا به نگرانی‌های مشروع ایران شد.

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه چین اعلام کرد: واشنگتن به عنوان آغازگر بحران هسته ای ایران باید اشتباهات خود را اصلاح کند و به نگرانی‌های تهران پاسخ دهد.

وزارت خارجه چین چند روز پیش نیز در آستانه از سرگیری مذاکرات هسته‌ای گفته بود آمریکا به عنوان کشوری که باعث بحران کنونی شده باید به نگرانی‌های ایران پاسخ دهد.

پایگاه آمریکایی آکسیوس شب گذشته به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شده بود که مذاکرات هسته‌ای غیرمستقیم با ایران در دوحه بدون هیچ پیشرفتی به پایان رسید.

اظهارات این مقام غربی در حالی بیان شد که ساعاتی پیش از آن، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره گزارش منتشر شده در یکی از رسانه‌ها مبنی بر پایان مذاکرات اظهار کرد: مذاکرات دو روزه هنوز به انتها نرسیده و عصر امروز نشست دیگری میان آقای باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ‌کننده اروپایی گفتگو‌ها برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود:گفتگو‌ها در دوحه از ابتدا دو روزه برنامه‌ریزی شده بود و در طول رایزنی‌های دیروز و امروز طرف‌ها در مورد موضوعات باقی‌مانده به تبادل پیشنهاد‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار