از ابتدای امسال صورت گرفت

صادرات بیش از ۲۴ میلیون دلار کالا به خارج از کشور

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی از صادرات بیش از ۲۴ میلیون دلار کالا از مرز‌های استان به خارج از کشور در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

رحیمی زاده مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در ۳ ماهه نخست امسال، ۲۴ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۳۷۲ دلار کالا از طریق مرز‌های خراسان جنوبی به خارج از کشور صادر شده است.

او گفت: وزن کالا‌های صادر شده ۱۵۶ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۴۶۴ کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۱ درصد کاهش داشته و این میزان صادرات با صدور هزار و ۵۸۷ اظهار نامه انجام شده است.

رحیمی زاده گفت: روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، هیدروکربن سبک، کاشی، سیمان، گازوئیل، شمش چدن، کک متالوژی، خرما و زعفران عمده اقلام صادراتی استان بوده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی ارزش دلاری اقلام وارداتی به کشور از طریق مرز‌های استان را در ۳ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۹۲۳ هزار و ۲۶۹ دلار اعلام کرد و گفت: وزن این اقلام یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۱۳۳ کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰۵ درصد افزایش داشته است.

او گفت: عمده اقلام وارد شده به کشور از طریق مرز‌های خراسان جنوبی، قطعات و لوازم مربوط به معدن، برنج، پنبه حلاجی شده، دانه یونجه، کاه گندم و سنگ تالک بوده است.

رحیمی زاده گفت: بیشترین حجم صادرات استان از مرز ماهیرود انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار