امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه شهرکرد و موسسه تحقیقات علوم دامی کشور

دانشگاه شهرکرد و موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، با هدف تامین امنیت غذایی، تفاهم نامه همکاری با همدیگر امضا کردند.

یاسر پیر علی سرپرست دانشگاه شهرکرد گفت: دانشگاه شهرکرد از تمام زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های علمی موجود به ویژه پژوهشکده پرندگان برای دستور مقام معظم رهبری و بی اثر کردن تحریم‌ها برای بهبود ژنتیکی مرغ لاین آرین استفاده خواهد کرد.

در پژوهشکده پرندگان جونقان، جوجه ریزی گوشتی به تعداد ۲۰ هزار قطعه در ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ با هدف تولید مرغ ارگانیک و تنظیم بازار صورت پذیرفت که اکنون وارد بازار شده و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

از این مزرعه برای ارتقای نژاد آرین (مرغ لاین) هم استفاده خواهد شد.

آقای مهاجر سرپرست موسسه تحقیقات علوم دامی کشور هم گفت: چهارمحال و بختیاری به لحاظ ارتفاع بالا، شرایط اقلیمی مناسب، وجود افراد متخصص و مجرب در مسئله بهبود ژنتیکی مرغ لاین می‌تواند کمک چشمگیری کند.

در ادامه این نشست تفاهم نامه همکاری با هدف همکاری مشترک پژوهشی و آموزشی- ترویجی درزمینه اجرایی طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با احیاء و ارتقای مرغ لاین به امضا رسید.

تدوین طرح و پروژه‌های تحقیقاتی منطبق با نیاز مرغ لاین آرین، همکاری در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی منطبق با نیاز مرغ لاین آرین، برگزاری کارگاه‌ها، سمینار‌ها و دوره‌های آموزشی مشترک در خصوص مرغ لاین آرین، به اشتراک‌گذاری امکانات پژوهشی طرفین شامل امکانات آزمایشگاهی، مزرعه‌ای، کتابخانه‌ای، نرم‌افزاری و ... به منظور اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی مشترک از مفاد این تفاهم نامه است.


بیشتر بخوانید


مدت این تفاهم‌نامه ۵ سال است و در صورت رضایت طرفین قابل تمدید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.