نصیرزاده: بیشتر مکمل‌ها در دنیا تقلبی و تاریخ گذشته هستند

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: بیشتر مکمل‌ها ورزشی در دنیا یا تاریخ گذشته هستند و یا محتوای مواد ممنوعه و دوپینگی به شمار می‌آیند.

عبدالمهدی نصیر زاده گفت: برای ما در فدراسیون بحث سلامت ورزشکاران و همچنین استفاده از تولیدات داخلی اهمیت دارد و بر همین اساس تصمیم گرفتیم در راستای اجرای شعار سال، تفاهم‌نامه‌ای با یک شرکت داخلی امضا کنیم. همکاری ما با حامی مالی جدید فدراسیون ۲ ساله و مشروط به تمدید است. بیشتر مکمل‌ها ورزشی در دنیا یا تاریخ گذشته هستند و یا محتوای مواد ممنوعه و دوپینگی هستند.

امروز فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با شرکتی در خصوص تولید مکمل‌های ورزشی تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

نصیر زاده گفت: هیچ وقت نگفتم فعالیت بانوان در پرورش اندام ممنوع است، زیرا ما در این بخش هیچ فعالیتی نداشتیم و فعالیت ما در فیتنس چلنج، مچ اندازی و پاورلیفتینگ بوده است. برای اعزام ورزشکاران این ۳ رشته موافقت فدراسیون‌های جهانی مربوط نیاز بود که هر ۳ رشته موافقت خود را اعلام کردند. هنوز در فیتنس چلنج و پاورلیفتینگ منتظر موافقت معاونت بانوان وزارت ورزش هستیم. به هر حال فعالیت داخلی در این رشته‌ها بلامانع است، اما برای فعالیت بین‌المللی نیازمند تاییدیه است.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تاکنون موفق شده است از فدراسیون جهانی مجوز حضور بانوان کشورمان با پوشش اسلامی در مسابقات فیتنس چلنج، مچ اندازی و پاورلیفتینگ را اخذ کند.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: تقلبی بودن و منقضی بودن مکمل‌ها به فدراسیون پزشکی ورزشی ربط پیدا می‌کند و ما نمی‌توانیم آماری در این باره ارائه کنیم. این موضوع را هم که گفتم، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ گفته است. خیلی از مکمل‌هایی که وارد کشور می‌شوند، بسیار ارزان‌تر از قیمت اصلی در کشور مبدأ هستند و این نشان می‌دهد که مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال ۳۰۰ گرم کراتین شاید در ایران ۶۰۰ هزار تومان باشد، در حالی که در کشور مبدأ و تولیدکننده ۳۰۰ یورو است.

در سال‌های اخیر بسیاری از کارشناسان بدنسازی و پرورش اندام معتقدند که مکمل‌های بدنسازی تقلبی هستند و ورزشکاران نباید از آن‌ها استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


نصیر زاده گفت: در کسب میزبانی‌ها لابی‌های گسترده‌ای در جهان صورت می‌گیرد و حتی به سطح روسای کمیته‌های ملی المپیک و رئیس جمهور هم کشیده می‌شود. از سوی دیگر کرسی‌های قوی در آسیا و جهان نداریم و بانوان را هم نمی‌توانیم میزبانی کنیم. به همین دلیل شرایط سخت است. با این وجود ما ۱۸ تا ۲۲ آذر میزبان پرورش اندام جوانان جهان در تهران هستیم. یکی از شروط هم این بود که مسابقات حتما در تهران برگزار شود.

مسابقات بدنسازی و پرورش اندام جهان قرار است از ۱۸ تا ۲۲ آذر به میزبانی کشورمان و در تهران و با حضور کشور‌های مختلف دنیا برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار