امیرعبداللهیان: تهیه پیش‌نویس نشست شورای حکام آژانس مخل مذاکرات است

وزیر خارجه گفت: اقدام غیر سازنده آمریکا و سه کشور اروپایی در تهیه پیش نویس نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و فضاسازی رسانه‌ای علیه ایران مخل روند مذاکرات است.

آقای حسین امیرعبداللهیان در بخش دیگری از گفت‌وگوی تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: عواقب و پیامد‌های تصویب هرگونه قطعنامه ضد ایرانی در نشست هفته آتی آژانس متوجه طرف‌هایی است که مخل مسیر دیپلماسی هستند.

پیش از این نیز رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خطاب به جوزف بورل گفته است: اقدام اخیر در تهیه پیش نویس قطعنامه آژانس مذاکرات را پیچیده‌تر خواهد کرد. چرا که رفتاری بر خلاف رویه دیپلماسی، شتاب‌زده و غیرسازنده است.


بیشتر بخوانید


سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن ابراز خرسندی از سفر رسمی خود در آینده به ایران، مناسبات و همکاری‌های تهران و مسکو را در همه ابعاد رو به گسترش دانست.

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، مسکو با پیش نویس قطعنامه آمریکا و سه کشور اروپایی در شورای حکام آژانس به طور قطعی مخالف است.

لاورف گفت: این پیش نویس فاقد هرگونه تاثیر مثبتی است و موضوعات در دستور کار همکاری ایران و آژانس باید در مسیر فنی آژانس حل و فصل شود.

گفتنی است؛ طرفین همچنین در این مکالمه تلفنی در خصوص سند جامع همکاری‌های ایران و روسیه، راهکار‌های افزایش همکاری‌های اقتصادی میان بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور، نشست آتی سران کشور‌های حاشیه دریای خزر، سفر آتی وزیر امور خارجه روسیه به تهران و آخرین تحولات بحران اوکراین رایزنی و مشورت کردند.

همچنین وزیر خارجه کشورمان در خصوص بحران اوکراین بر اهمیت مذاکره و راه حل سیاسی تاکید کرد که مورد تایید همتای روس قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
بعضی ها چیزی نخوانده فورا امضاء می کنند ،آخه آدم حسابی شاید این برگه
به ضرر خودت و دیگران باش
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۹:۴۰ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
شما استفاده از قلم رو محدود به کسب اجازه از بیست و شش ارگان مختلف و دلسوز نظام اسلامی کنید تا دیگه نتونید الکی امضا کنید. هر کس و ناکسی یه قلم سر جیبش میذاره هی زرت و زرت سند امضا میکنه. امضا کردن عقل لازم نداره ولی عمل به امضا خیلی مستلزم عقله.
آخرین اخبار