سخنگوی وزارت خارجه:

مکث در مذاکرات به دلیل عدم پاسخگویی آمریکاست/ آژانس دقت کند مسیری را که با سختی آمده‌ایم تخریب نکند

سعید خطیب زاده گفت: گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جدید نیست و همان ارائه مطالب مدیرکل آژانس در پارلمان اروپا است.

سعید خطیب زاده در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مذاکرات وین با بن بست روبرو شده است، گفت: ما در گفتگو‌ها و مذاکرات وین، کنش‌هایمان روشن است و آنچه که برای ما مهم است پیام‌های است که از مجاری مرسوم بین ما و ایالات متحده در رفت و برگشت است، ولی متاسفانه آمریکا پاسخ‌های لازم و مورد انتظار ایران را نداده است. اگر آمریکا از رفتار خود فاصله گرفته و تصمیم سیاسی را بگیرد و اعلام کند بن بستی نیست و می‌توان درصد باقیمانده از توافق را نهایی کرد. توقف در مذاکرات و یا مکث در آن به خاطر بی‌پاسخی آمریکا به ابتکاراتی است که تاکنون از سوی ایران و  اروپا مطرح شده است.

دور هشتم گفتگو‌های وین از بیست اسفند تاکنون نزدیک به سه ماهی است که بر سر برخی مسائل باقی مانده تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

درحالی که طرف‌های مذاکرات عنوان می‌کنند متن توافق آماده شده و امضای آن منتظر تصمیم سیاسی طرف ایرانی و آمریکایی است به گفته مقامات کشورمان، اعلام توافق تنها منوط به اخذ تضمین‌های لازم از آمریکا در جهت انتفاع اقتصادی مردم ایران است.

اخیرا استفنی القاق رییس هیات انگلیس در مذاکرات وین بر اهمیت جمع‌بندی سریع‌تر گفتگو‌هایی که با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد، تاکید کرده و با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود اعلام کرده که با " فیلیپه اره‌را" مذاکره کننده ارشد فرانسه درباره ایران و برجام دیدار و گفتگو کرده است.

وی مدعی شده که پیش‌نویس توافقی که مارس گذشته در وین حاصل شد «اکنون می‌تواند امضاء شود»

 نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم در جلسه استماع روز چهارشنبه ۴ خرداد در حضور کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفته که دولت بایدن درصدد است تا به توافق سال ۲۰۱۵ بازگردد.

راب مالی، اما اما در عین حال تاکید کرده که آمریکا در هماهنگی با متحدان خود آماده تشدید تحریم‌ها و واکنش قوی به هرگونه تنش از سوی ایران در صورت عدم احیای توافق است.

این در حالیست که حسین امیرعبداللهیان  چند روز پیش در نشست داووس سوئیس گفت که بازگشت به توافق هسته ای ۲۰۱۵ با بازگشت ما به فعالیت های اقتصادی بین المللی مرتبط است و هنوز به جایی نرسیده ایم که بتوانیم به طرف آمریکایی اعتماد کنیم و متقاعد نشده ایم که رفتارش تغییر کرده است.؛ تفاوت دولت بایدن و ترامپ باید نشان داده شود اما سیاست فشار حداکثری همچنان وجود دارد.

فروکاستن مذاکرات وین به موضوع تحریم‌های سپاه پاسداران، موضع ایران نیست

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری در مورد مذاکرات وین گفت: آنچه که در رسانه‌های آمریکایی و غربی با طراحی گفته می‌شود از تاکتیک‌های قدیمی بوده و موضوع جدیدی نیست. موضوعاتی که بین ایران و آمریکا در حال مذاکره است، مرتبط با چرخه انتفاع اقتصادی ایران و باز کردن همه اجزای فشار حداکثری آمریکا است. در موضوع FTO برجسته سازی از سوی رژیم صهیونیستی و برخی رسانه‌های آمریکایی صورت گرفته است و پاسخ ما روشن بوده که فروکاستن مذاکرات وین به موضوع سپاه، موضع ایران نیست.

به گفته خطیب زاده،  آنچه که در نهایت توافق باید برای ما به دست بیاورد، انتفاع قطعی ملت ایران است. اگر در انتفاع قطعی مردم ایران برخی موضوعات گنجانده شود، فقط در میز مذاکرات و تصویر نهایی که از توافق در ذهن خود داریم. موضوعاتی که بین ما و آمریکا مانده است در خصوص تضمین‌ها، افراد و چرخه انتفاع اقتصادی ایران است که باید کاملا اجرا شود.

چندی پیش جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه ای با روزنامه فایننشال تایمز گفته بود در حال بررسی سناریویی است که بر اساس آن نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده خارج می‌شود، با این وجود اما تحریم‌های علیه بخش‌های اقتصادی و امنیتی این سازمان همچنان باقی خواهد ماند.

او برای این کار انریکه مورا را به تهران فرستاد و از سفر او به تهران به عنوان آخرین تیر ترکش اتحادیه اروپا برای حصول توافق نام برد.

نشریه پولیتیکو در این باره نوشته: «مورا این پیام را به علی باقری کنی، مذاکره‌ کننده اصلی ایران در مذاکرات وین منتقل کرد که آمریکا به عنوان بخشی از توافق، نام سپاه را از این فهرست خارج نخواهد کرد اما ممکن است در آینده درباره آن مذاکره کند. مورا هیچ پیشنهاد جدیدی را از سوی آمریکا مطرح نکرد.»

طبق گزارش پولیتیکو، به گفته مقام‌های غربی، مورا این پیام را ارائه کرد که ممکن است ایالات متحده درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت‌وگو کند، اما تنها زمانی این کار را می‌کند که مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد.

به گفته محمود عباس‌زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،  موضوع تحریم‌های سپاه پاسداران بحثی حاشیه‌ای است و بر سر ۵ تا ۶مورد در مذاکرات وین هنوز اختلاف باقی‌ است.

فشارهای سیاسی رژیم صهیونیستی مسیر گزارش آژانس را از فنی به سیاسی تغییر داده است

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در مورد گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: گزارش آژانس منصفانه و متوازن نیست و فشارهای سیاسی رژیم صهیونیستی مسیر گزارش آژانس را از فنی به سیاسی تغییر داده و  این گزارش همان ارائه مطالب مدیرکل آزانس بین الملل انرژی اتمی در پارلمان اروپا است و چیز تازه ای نیست.

به گفته سعید خطیب زاده، ایران در مسیر صلح آمیز هسته ای کار را جلو می‌برد و این موضوع در طرح اقدام راهبردی مجلس هم اشاره شده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که میزان ذخیره اورانیوم غنی شده ایران بیش از ۱۸ برابر حد مجازی است که به موجب توافق هسته‌ای اجازه داده شده بود.

بنا به ادعای آژانس، ذخیره اورانیوم غنی شده ایران از آخرین گزارش سه ماهه ما به میزان ۶۱۲ کیلوگرم افزایش یافته است.

در این گزارش همچنین ادعا شده که ایران توصیحات صحیحی در خصوص یافتن ذرات اورانیوم در ۳ مکان اعلام نشده ارائه نکرده است.

بر اساس اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی، در آخرین گزارش این سازمان در خصوص برنامه هسته‌ای ایران تخمین زده شده تا ۱۵ مه ۲۰۲۲، کل ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ۳۸۰۹.۳ کیلوگرم بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است میزان ذخیره اورانیوم غنی شده تا میزان ۲۰ درصد، اکنون ۲۳۸.۴ کیلوگرم تخمین زده می‌شود که ۵۶.۳ کیلوگرم از زمان آخرین گزارش در ماه مارس بالاتر رفته است. این در حالی است که میزان اورانیوم غنی شده تا ۶۰ درصد با افزایش ۹.۹ کیلوگرمی، به ۴۳.۱ کیلوگرم رسیده است.

ادعای مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه کشورمان در حالی مطرح شده است که ایران همیشه اعلام کرده برنامه هسته‌ای اش، صلح آمیز است. همچنین جدیدترین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی منتشر شده است که مذاکرات برای احیای توافق هسته ای، سال ۲۰۱۵ میان ایران و قدرت‌های جهانی پس از توقف در ماه مارس، همچنان در بن بست مانده است.

به دولت یونان توصیه می‌کنم به جای هیاهو، وکیل بگیرد

سخنگوی وزارت خارجه درباره توقیف نفتکش‌های یونانی در خلیج فارس و هشدار یونان به نفتکش های این کشور گفت: چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی. این‌که در آب‌های سرزمینی ایران و باید عبور بی ضرر باشد و تخلفاتی صورت بگیرد و برخی کشتی‌ها به بنادر میزبان هدایت شوند امر جدیدی نیست. به دولت یونان توصیه می‌کنم به جای هیاهوها از مسیر قانونی اقدام کرده و وکیل بگیرد و ما به عنوان وزارت خارجه کمک می‌کنیم خدمه کشتی در وضعیت خوبی هستند تلفن‌ها و ارتباط خود را با خانواده دارند و هیچ نگرانی درباره آنها نیست.

خطیب‌زاده درباره توقیف نفتکش حامل نفت ایران در آب‌های یونان هم گفت: آن وقتی که کشتی ما به صورت غیرقانونی ضبط شد تلاش کردیم تمامی مجرای دیپلماتیک را به صورت فشرده فعال کنیم و وزیر خارجه ما با همتای یونانی تلفنی صحبت کرد ولی دولت یونان نشان داد دستور طرف ثالث برای آن مهمتر بود. باید توجه کنند آمریکا و هیچ طرف ثالثی خیرخواه روابط ایران و یونان نیست. روابط ما محترمانه بوده و باید در همین بستر ادامه یابد.

نیروی دریایی سپاه جمعه ۶ خردادماه ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات صورت گرفته در آب‌های نیلگون خلیج فارس توقیف کرد.

این دو نفتکش یونانی توقیف شده در خلیج فارس Prudent Warrior و Delta Poseidon نام دارند که یکی از از این نفتکش‌ها در نزدیکی عسلویه و دیگری در نزدیکی بندرلنگه در نزدیکی جزیره هندورابی توقیف شده‌ بودند.

این اقدام  در حالی صورت می‌گیرد که یونان یک ماه قبل یک فروند کشتی نفتکش ایرانی را در آب‌های خود توقیف و طبق ادعای رویترز نفت آن را به آمریکا تحویل داده بود.

آسوشیتدپرس نیز پس از این اقدام نوشت که نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است که در حال بررسی گزارش‌هایی در این باره است که ایران دو نفتکش متعلق به یونان را توقیف کرده است.

سخنگوی دولت یونان نیز به تازگی در نشست مطبوعاتی اعلام کرده که  آتن اقدامات لازم در خصوص توقیف دو نفتکش توسط ایران را انجام می‌دهد.

واکنش های آمریکا و یونان درحالیست که روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
اقا چرا نظر منو حذف کردید کسی که درری وری میگه جوابشو باید داد به من انگ احتکار کننده میزنن من دانشجو هستم پول شهریه هم ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
آمریکا قبلا زیر برجام زده و الان حاضر نیست تضمین بده. این یعنی دقیقا قصد داره عین قبل صبر کنه ایران یکطرفه تعهداتشو انجام بده و آمریکا دوباره از برجام خارج بشه. امیدوارم دولت بجای امید بستن به مذاکره سیستم بانکی فاسد کشور رو اصلاح کنه که با حجم عجیب غریب نقدینگی ارزش ریال رو کم کرده. حتی به فرض محال توافق کنند و آمریکا کل تحریمها رو لغو کنه باز هیچ فایده‌ای نداره. دلار گرون نمیشه اون ریاله که به خاطر سودهای تخیلی و نقدینگی بی حساب و کتاب بی ارزش میشه. هر چه قدر هم نفت بفروشید و ارز وارد کنه همه رو بانکها از بین میبرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
از وقتی روسیه موش دووند اینطوری شده دقت کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
چند ساله مذاکره می کنید چی شد مردم به فقر و فلاکت وبدبختی افتادن مردم چیکار بکنن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانی
۰۷:۴۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
عمو جان یک فکر دیگه بکشید آنها شما را بازی می دهند . وقت کشی می کنند شما هم به خیال خودتان دارید مذاکره می کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۴۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
حاکمیت تمایلی به توافق برجام ندارد، همه اش سر کاری است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
نه اینکه شاه خیلی اهل توافق بود بی توافق مملکت رو داد دست یه مشت کمونیسم شرقی و لیبرال غربی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۶:۲۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
هرتوافقی بشه یکسال بعد توسط مجلس جدید جمهوری خواه و رییس جمهوری بعدی آمریکا پاره میشه
ما توافق نمیخوایم
ساخت بمب اتم
جواب قاطع و کشتار ژنرالهای موساد در تل آویوو
قطع رابطه اقتصاد با برجام و هسته ای
بخدای جهان قسم.به ستارگان و خورشید قسم.به تک تک نفسهای مردم مظلوم ایران قسم اگر توافق بشه آمریکا پای تعهدش نمیمونه.شرکتهای خارجی از ترسشون معامله نمیکنن.اسراییل با خیال راحت به ترورهاش ادامه میده
پس توافق نکنید
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۱:۳۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
مالک کشتی یونانی به صدای آمریکا: سلامت خدمه نفتکش اولویت اصلی ما است. ند پرایس: زیاده خواهی ایران باعث مکث برجام شده است. نفت ما رو میدزدند و برجام رو هم اونا لگد میزنن ولی ما این وسط مقصر شدیم. بچه پررو این امریکا عجب رویی داره. ما امریکا را به پرتگاه استحماق پرتاب میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۲۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
واقعا این چه امضایی بوده که برجام نویسان قبلی انجام دادن و حالا هر مسئولی پرونده برجام رو بدست میگیره جرات خروج از برجام رو نداره و فقط مثل یه بچه خوب داره چشم انتظاری آمریکای نجس رو می کشه. مرگ بر آمریکا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
با کافران چه کارت گر بت نمی پرستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
خیلی جالبه که یکی بهت بگه بیا حقتو بگیر دستمزد کاری که کردی رو بگیر زیر این ورقه را امضا کن چیزی نبردی ورضایت کامل داری و به قوانین این ارگان پایبند خواهی بود وتو با لجاجت از حق ت بگذری درحالی که نمیتونی کوچکترین لطمه ای بزنی و قصد ساخت بمب اتم هم نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
به آمریکا ، اروپا و...
اعتماد نکنید.
اعتماد به جهانخواران=شکست!
سگ زرد، برادر شغاله...
Iran (Islamic Republic of)
X-GUD
۲۱:۳۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
عع عع عع !
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۰:۲۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
شطرنج برجام باید طوری باشد که تطویل ان توسط امریکا برای ما بزرگترین نعمت باشد و برای اسراییل و امریکا بزرگترین نقمت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
زنده موندن تو ایران خیلی سخت شده.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۵۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
هدفی جز فریب ندارند خروج از ان پی تی از برترین گزینه هاست.
هدفی جز فریب ندارند خروج از ان پی تی از برترین گزینه هاست.
هدفی جز فریب ندارند خروج از ان پی تی از برترین گزینه هاست.
هدفی جز فریب ندارند خروج از ان پی تی از برترین گزینه هاست.
هدفی جز فریب ندارند خروج از ان پی تی از برترین گزینه هاست.
هدفی جز فریب ندارند خروج از ان پی تی از برترین گزینه هاست.
هدفی جز فریب ندارند خروج از ان پی تی از برترین گزینه هاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
فقط کافیه خبر شکست مذاکر رسمی بشه پراید ۴۰۰ میلیون سکه ۳۰ میلیون دلار ۵۰ هزتر تومن بعدا بگید امریکا کاری نمیتونه بکنه بعدا اون موقع ما مردم میدونیم با شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
ادم از ساده لوحی برخی مدیران باید جیغ بنفش بکشه کی میخواهید بفهمید که گروسی جاسوس ومزدور امریکا وغرب است این جرثومه های فساد بازرسان اژانس را مثل سگ از کشور بیرون کنید چقدر باید ازاین جاسوسان ضربه بخوریم یکم شهامت داشته باشید هیچ غلطی نمیتوانند بکنند هرچی برگ برنده داشتن رو کردن دیگه چه گهی مانده که امریکا نخورده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
آقا خواهش می کنم تمنا می کنم یه توافقی بکنید سکه ۱۵ میلیون رو رد کرد دلار ۳۱ هزار رو رد کرد سه تا پنیر گرفتم ۱۳۰۰۰۰ تومن. آقای بایدن از خر شیطون پایین بیا یه امضا بزن بره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
قیمت واقعی دلار بیش از این حرفهاست و باید با نقدینگی قیمت واقعی رو حساب کنید بنابراین توافق هیچ فایده‌ای نداره و نمی‌تونه مشکل اقتصادی ایران رو حل کنه. ایراد از سیستم بانکی کشوره. البته شاید به خاطر اثر روانی توافق بطور موقت اندکی کاهش قیمت داشته باشه ولی روی اون هم نمیشه حساب کرد چون آمریکا مثل دفعه قبل از برجام خارج میشه
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۷:۲۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
اگرکارشناسان اقتصادی مااطلاعات علمی داشتندهرگزوضع معیشت مردم به این خرابی نمیشدباداشتن اقتصاددانان اینچنینی مطمئن باشیدامروزروزخوشمان است وای بحال فردای ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
آژانس دوستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
میشه تو کامنتها امکان استیکر بذارید؟
استیکر گریه. به حال خودمون های های گریه کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
مسیر سخت رو خودتون پوکوندید.
Iran (Islamic Republic of)
ايراني
۱۶:۲۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
دست از سر ملت برداريد تاوان سياست هاي غلط و دشمني با دنيا رو ما مردم داريم پس ميديم
يه مشت شعبان بي مخ افراطي راه افتادن تو مجازي هر ديدگاه منتقدي رو غرب زده مينامند
بد نيست بدونن خودشون سگ قلاده بلند شرق و كمونيست شدن زندگي 85 ميليون ايراني رو تباه كردن نه توان مديريتي دارند و نه اقتصادي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
برجام نافرجام آقا خارج شین شماها هم بیخودی هزینه نکنید شب وروز میگین مرکبر امریکا انتظار دارین باهاتون توافق کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا و نوکرانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا .
امیدواران به آمریکا چرا عبرت نمی گیرند.
سلام بر سردار سلیمانی که توسط یک کابوی قمارباز که سرمایه اش از طریق فاحشه خانه بدست آمده شهید شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
تو هی بگو اگ مردن ۴۰ سال همینو میگید مرگ بر کسانیکه بفکر معیشت ورفاه مردم نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
با عراق هم مذاکره کنید که خسارت جنگ رو پرداخت کند حداقل گشایشی ایجاد شود .چرا در این مورد هیچ مطلب خبری درج نمی کنید yjcها !؟نکنه سهمتون رو گرفتید !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
تکنولوژی روز به روز در حال پوست اندازی است و نیاز امروز تبادل علم و فناوری با کشورهای دنیا است با این فرمان راه بجایی نمیرسد ...حرف درست را دکتر ولایتی زد که اگر خریدار جنس نیستی وقت فروشنده را برای چی میگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
هتل کوبورگ خوش میگذره آب و هوا و سوغاتی ها و هیبت ۴۰ نفره !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
جالب است که با کلی دادار ددودور گفتن معاون دیپلماسی اقتصادی هم بردیم اونجا که جنبه اقتصادی قضیه رو درست کنه! الان که چین هم سرمایه گذاری در ایران رو ممنوع کرده این دیپلماسی اقتصادی کجاست صاحابش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
دیپلمات های وزارت خارجه با این مذاکرات خوب حق ماموریت گرفتن ...۲۰ سال !؟به نظر شما اگر مذاکرات به نتیجه برسه وزارت امور خارجه خوشحال میشه یا ناراحت !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
حرف مفت برجام برجام دشمن اصلی مردم مسئوولین هستن ک زندگی مردمو جهنم کردن ربطی ب امریکا نداره قبل رئیس جمهور شدن رئییسی میگفت مشکلات داخلی ربطی ب مردم نداره ک ..... همچیو بهم گره نزنید آی خدا یادش رفته یسال نشده چ قولایی داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
ببخشید ربطی ت تحریم نداره اشتباه شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
آتش بیارمعرکه نباشید تا آمریکا تکلیف شما راروشن کنه ه!؟
یاموشک هوا گی کنید یا مایی راموشک باران می کنید یا تروری انجام میدهید ویا.... خب هیج کس به شماها اعتماد نمی کنه ذیگه!!! ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
کشور ما کشورهای بدخواه وکاسبان داخلی تحریم زیاد داره لطفا مذاکرات رابه نتیجه برسونید به خاطر مردم باور کنید همه ایرانی هستیم همه ازاین ملت هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
الهی به امید پروردگار که همتون از بزرگتان تا ....................به آبله میمونی دچار بشین و ا زکره زمین محو تا دیگر دروغگویی امثال شماها وجود نداشته باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
خودتان هم آنفلوآنزای خوکی بگیرید از بزرگ تا کوچکتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
لعنت به هر کس به ریسی رای داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
الهی آمین خدایا صدای آه وناله های مردمو نمیشنوی اونیک گفتهرخوکی خودشو بکیره الهی ... تو رشوه گیر همونایی ک گر گرفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
شما نمیدانید این مکث نیست ..بلکه وقت کشی و زمانگیریست برای رسیدن به اهداف بلند مدت امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
هههعععععع هاها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
مکثی در کار نیست! پشت پرده در حال مذاکره مستقیم با آمریکا و کنار گذاشتن مشکلاتند که البته کار درستی هم هست! اینکه چین سرمایه گذاری در ایران رو ممنوع کرده به خاطر اطلاع از این مذاکرات پشت پرده است. روسیه هم اخم کرده ولی کاری نمیتونه بکنه...سفرهای عمان و کویت و قطر و اسلو همگی این را تایید میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
بس کنید تروخدا یه مدت خبری نبود کم موس موس بزنید برای توافق همین چند روز پیش امریکا کشتی نفت کش ایران رو دزدید امریکا به هیچ توافقی پایبند نیست
این توافق هیچ تاثیری تو زندگی مردم نداره هیچ چیز تو ایران قیمتش پایین نمیاد پایان برجام رو اعلام کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
چیه ترسیدی توافق بشه ؟
اتفاقا در صورت توافق و پایان به فرمایش رهبری جنگ تمام عیار اقتصادی تمام این فشار اقتصادی از روی گلوی ملت ایران برداشته میشود و امثال تو کاسب تحریم که مشخصه از احتکار کنندگان هستی سکته را خواهید زد انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
به نظر من چه توافق کنند چه نکنند سودی برای مردم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
۰۱۰۰ اقای انقلاب نما محتکر خودتی امثال شما نگذاشتید این توافق به وقت خودش انجام بشه الان هیچ تاثیری تو وضعیت مردم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
ادمین YJC میشه بگی کدام طرفی هستی؟ با آمریکایی یا با ایران؟ چرا کامنتهای مارو که میگیم باید مقاومت کرد پخش نمیکنی؟ فقط کامنت غرب زده ها رو پخش میکنی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
به جای کل مردم صحبت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
13:25ناشناس
مقاومت از نظر تو به چی میگن
پدر مردم د اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
خودت تنها مقاومت کن ما عشقمون وطن وکشورمون ولی مسئوولین بیش از حد دارن ب مردم ظلم وبیرحمی میکنن لابد تو ایی چن روز خرید نرفتی آه وناله ها ی مردم ب آسمون بلند شده نمیدونم جطو خدا نفهمیده هتوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
خط و نشان کشیدید اول واسه غرب و آمریکا و فکر کردید اونها مثل مردم کشورتان مطیع و آرام اند؟ اونها اگه باج بده بودند که ابر قدرت نمیشدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
اتفاقا یا نمی‌فهمی چی نوشتی یا سوتی دادی وطن فروش ،مردم کشور اونها کاملا مطیعند که ابرقدرت شدن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۲۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
وزیر خارجه مون اگه تو جلسه برجام فحش هم بهش بدن چیزی از زبان انگلیسی حالیش نیست // بازم من یه بلک برد و ویندوز را بلدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
عوضش میره صف اول!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
تو فحش نخور بزار بقیه فحش بخورن جای تو ،خود فروش و خود باخته در وطن فروشی خود شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
نه قهرمان دیپلماسی شما زبان دنیا را بلد بود که کلاه برجام تا خرخره سر ایران رفت که هنوز هم ادامه دارد.خجالت بکش .لااقل حرف نزن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
مرگ بر مذاکره با آمریکای دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
مگ مسئوولین ما راستگوین؟؟؟؟ تو میدونی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
لعنت بر تو مسئولین ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
مرگ بر تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
صلاح کشور و مردم کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
سکه 15.350 تومن خدا قوت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
فاجعست!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
انقدر این بیراهه را ادامه بدید تا کشور را به جنگ بکشانید و باعث تخریب تمام این زیر ساخت ها و ویرانی مملکت بشید
خدا لعنت تون کنه زودتر کنار بیایید تا دیر نشده مملکت به فنا رفته از توهم قدرت هم خارج بشید و واقع گرا باشید
تا ضربه ی نهایی را به کشور نزدید
سر عقل بیایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
بارها گفته ام و باز هم تکرار میکنم.
از آنجایی که سران و مقامات آمریکایی بی منطق و بی انصاف، بی وجدان، دیکتاتور، بی تعهد ، زورگو، نفهم و .... هستند و همچنین از آنجایی که سران و مقامات آمریکایی از خود هیچگونه اراده ای نداشته و افسار بر گردن خود را بدست صهیونیست ها سپرده اند و صهیونیست ها هستند که بجای آنها تصمیم می گیرند، مطمئن باشید که هیچگونه توافق برجامی صورت نخواهد گرفت و بایدن پیر و شیره ای در انتخابات پیش روی بازنده خواهد بود. این خط و این نشان.
Canada
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
امریکا دیگه مذاکره نخواهد کرد، تصمیمش رو برای حمله به نیروگاه‌های ایران گرفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
خدا کنه حمله کنه خسته شدیم از دست این مسئولین کاخ مشین
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۲:۰۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
تدبیر و اقدام عاجل جهت بهبود معیشت مردم
مقاومت تا نابودی صهیونیزم جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
به همین خیال باش، با کلاه تون دارن دست رشته بازی میکنن شما هم بین وین وتهران بدوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
با صدبرابر کردن کالای اساسی رییسی سفره مردم خالی خالی شد اصلا سفره ای نیس ی تیکه نون میگیریم تو دس میخوریم با اوار کردن متروپل گرانی یادمون تمیره بفهمید ....... حتی صبحونه هم از مردم گرفتین لعنتیا دیگ واسمون مهم نیس برجام چ شود خوتون زیاده خواه هستین ن امریکا ب ملت ثابت شده تا کم میارید از جیب مردم میدوزدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
با کدا خدا راه بیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
انقلابیا میگفتن که مشکلات کشور خیلی کم به تحریم ربط داره و همش داخلیه چی شد پس ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
درست گفتن ...!مشکل اصلی مردم هستند که زیاده خواه هستند وگرنه با یک وعده غذا و یک دست لباس تا آخر سال شما میتونی بگذرونی چرا عمل نمی کنی !؟صد رحمت کبک ...یه عمریه سر خودشون رو کردن تو برف و خودشون و نوه و نتیجه هاشون دغدغه آینده ندارند برای بقیه نسخه می پیچند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
ملت بیچاره صبحونه هم حتی از مردم گرفتن لعنتیا با حادثه متروپل یادمون نمیره با گرونی هزاربرابر چ بر سر ملت اوردین آقا بیا ۳۰۰ بگیر قیمتا رو ب قبل برگردون آه مردم نابودتون کنه اگ بخایین ایکارو نکنید کل اقلام گرون شدن بیشرفای دزد قاتل مردم چقد مردم جون بکنن ک ی غذای ساده بخورن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۴۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
شماها هیچ غلطی نمی کنید اینو اونا میدونن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
بس کنید دیگه نمیفهمید زورتون به دنیا نمیرسه تمام بانک‌ها تون رو تحریم کردن پولهاتون بلوکه شده با آمریکا باید کنار بیاین تنها راهتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
بله بازی بسیار ناجوانمردانه ایست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
سکوت کنید مستجرم ولی نمی‌خوام کشورم زیر بار ظلم بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
به امریکا که فهموندیم شماهایی که نفهمیدید، هم میفهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
با امریکا کنار بیان قیمت کالاها کم میشه بعید میدونم هیچ تاثیر ی تو زندگی مردم نداره خیالت راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
ترسوی غرب زده.فکر کردی با آمریکا کنار بیای برات چکار میکنه؟؟؟؟ آمریکا نفت و منابع ایران رو میگیره و بازم به هر بهانه ای ایران رو تحریم میکنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
تو دیگه چقدر ساده لوحی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
۱۳:۴۰ناشناس
تو ساده لوح نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
۱۳.۲۳
توخیلی شاخی تاحالا چکارکردی به جز فقر روز افزون واسه مردم ضعیف که بیشتر مردم روشامل میشه چکارکردی ..نکنه کاسب تحریمی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
13:23 می‌دونی که 40 ساله داری هزینه دور زدن تحریمها رو میدی ...می‌دونی همین الان نفت رو داری تخفیف حداکثری می فروشن که مملکت رو بچرخونن...می‌دونی بدلیل تحریمها چاههای نفت بازدهی لازم را ندارند اگر بیش از یک صد میلیارد دلار در حوزه چاههای نفت و گاز سرمایه گذاری خارجی نشه باید وارد کننده نفت و گاز بشیم ...می‌دونی پس از 40 سال هنوز هم که هنوز نتونستیم خودرو ملی متنوع داشته باشیم و ...فقط ادعا ادعا ادعا ....هزینه شعارهای داده شده را باید در قالب یارانه معیشتی و کوچک شدن سفره مردم پرداخت شود ای کاش جام زهر یکبار دیگر نوشیده شود !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
ای ساده لوح
برجام مگر کنار آمدن با اروپا و آمریکا نبود.
پس چی شد.
آخرین اخبار