در پی احضار سفیر روسیه،

جمهوری چک روسیه را به «احترام نگذاشتن بر قوانین کشورهای میزبان» متهم کرد

وزارت خارجه چک ضمن احضار سفیر روسیه درخصوص نحوه استفاده از اموال دیپلماتیک روسیه در جمهوری چک ابراز نگرانی کرد.

یان لیپاوسکی، وزیر امور خارجه چک در بیانیه‌ای اعلام کرد هیئت‌های دیپلماتیک در قلمرو یک کشور خارجی نه تنها به کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک، بلکه باید به قوانین کشور میزبان نیز احترام بگذارند.

براساس گزارش رویترز بیانیه این وزارتخانه بدون ارائه جزئیات بیشتر مدعی شد: «روسیه این کار را انجام نمی‌دهد و به حاکمیت قانون احترام نمی‌گذارد». سفارت روسیه در پراگ فعلا نسبت به این بیانیه واکنشی نشان نداده است.

پیش‌تر خبرگزاری‌های دولتی چک گفته بودند کارگروهی که مسئول رسیدگی به املاک متعلق به روسیه در چک است، ده‌ها ملک را پیدا کرده که شک و تردید‌هایی پیرامون نحوه استفاده از آن‌ها وجود دارد، بدین معنا که آیا این املاک هنوز برای فعالیت‌های دیپلماتیک استفاده می‌شوند یا خیر. با این حال این خبرگزاری‌ها جزئیات بیشتری ارائه نکرده اند.

گفتنی است، روابط جمهوری چک و روسیه از سال ۲۰۱۴ تاکنون تنش‌آمیز بوده است. در این سال دو انفجار مهیب به فاصله دو ماه در انبار تسلیحات و مهمات در جمهوری چک رخ داد که دو کشته به جا گذاشت. چک روسیه را به دست داشتن در این حادثه‌ها متهم کرد. علاوه بر این، حمله روسیه به اوکراین نیز بر شدت تنش در روابط دو کشور افزوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار