افزایش ۹۱ درصدی ارزش دلاری کالا‌های صادر شده از مرز بازرگان

مدیرکل گمرک مرز بازرگان گفت: طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال، ۳۵ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۶۷۵دلار کالا از طریق این مرز صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رامین ظهیری گفت: محصولات صادراتی از این مرز شامل اقلام پتروشیمی، نباتی، کشاورزی، سنگی، اشیای سرامیکی و شیشه‌ای، قراضه و ضایعات آهن و فولاد و محصولات نساجی است.

او می گوید: میزان کالای صادر شده در این مدت ۵۹ هزار و ۶۰۲ تن بوده که نسبت به سال گذشته از این لحاظ نیز ۱۱۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک بازرگان گفت: در این خصوص یک هزار و ۶۵۴ فقره اظهار نامه صادر شده که سال گذشته در این مدت زمانی، این رقم ۸۲۹ مورد بود و امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد رشد را شاهد هستیم.

ظهیری گفت:همچنین در این مدت صادرات سایر گمرکات از طریق این مرز ۲۲۸ میلیون و ۴۷۸هزار و ۳۵۳ دلار برآورد شده در حالی که سال گذشته در این مدت، این رقم ۲۲۸ میلیون و ۸۴۰هزار و ۵۸۳ دلار بود و در این خصوص نیز کاهش چهار درصدی ثبت شده است.

مدیرکل گمرک بازرگان گفت: در این خصوص نیز ۲ هزار و ۶۳۴ مورد اظهار نامه صادر شده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹درصد افزایش دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.