تردد کامیون از مرز بازرگان پنج درصد افزایش یافت

مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تردد کامیون از این پایانه به ۴۲ هزار و ۲۶۶ دستگاه خودرو رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.

جابر اکبرپور گفت: تمام این ترددها  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور کارکنان مرکز بهداشت در نقطه صفر مرزی انجام شده است.

اکبرپور همچنین با اشاره به اینکه این پایانه به صورت ۲۴ ساعته فعال است و کارکنان مستقر در این مرز به صورت شبانه روزی خدمات رسانی می‌کنند، گفت: فعالیت این پایانه در امر واردات، صادرات و ترانزیت کامیون‌ها بی وقفه ادامه دارد.

مدیر پایانه مرزی بازرگان عمده مقاصد ترانزیتی این کامیون‌ها را مرزهای «باشماق، خسروی و آستارا» اعلام کرد و می گوید: این میزان تردد، سهم عمده‌ای در بخش ترانزیت کشورمان دارد.

اکبر پور متوسط تردد روزانه کامیون از این مرز را ۶۸۲ دستگاه عنوان کرد و گفت: امسال در مجموع ۱۵ هزار و ۴۶۴ دستگاه کامیون از کشور خارج شده و ۲۶ هزار و ۸۰۲ دستگاه کامیون نیز وارد کشور شده که به ترتیب ۶ درصد کاهش و ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

اکبرپور می گوید: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل محصولات کشاورزی و پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی بود که به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شده است.

مدیر پایانه مرزی بازرگان همچنین عمده کالاهای وارداتی از طریق این پایانه مرزی را انواع ماشین آلات صنعتی، رنگ، اسکلت فلزی، انواع پارچه، لوازم و قطعات یدکی عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.