فرماندار ماکو:

تردد کامیون‌ها در مرز بازرگان روان سازی شود

فرماندار ماکو با اشاره به امنیت پایدار در مرزهای ایران با ترکیه گفت: روان سازی تردد کامیون‌ها در مرز بازرگان از مطالباتی است که امیدواریم با همکاری طرفین هر چه زودتر اجرایی شود.

نود و سومین جلسه کمیته فرعی امنیتی بین شهرستان مرزی ماکو و ولایت آغری در ترکیه  با حضور نادر کاظمی فرماندار ماکو و رییس هیات ایرانی، محمدرضا عبدالله نژاد فرماندار چالدران، دکتر عثمان واراول استاندار آغری، حسین انگین ساری ابراهیم فرماندار ایغدیر به میزبانی ماکو برگزار شد.

نادر کاظمی  گفت: با توجه به عملیاتی که در گمرک گوربلاغ ترکیه انجام شده درخواست داربم وقفه ای در تردد کامیون‌های ترانزیتی و روند خدمات رسانی در گمرک بازرگان ایجاد نشود.

فرماندار چالدران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این شهرستان ۱۴۴ کیلومتر مرز با ترکیه دارد، گفت: راه اندازی بازارچه‌ در مناطق مرزی مورد هدف می‌تواند در توسعه اقتصاد مناطق طرفین نقش بسزایی داشته باشد.

او گفت: در این نشست مقرر شد استاندار آغری در کمترین زمان ممکن با انجام دیدار و مکاتبات لازم با وزارت تجارت ترکیه نتایج حاصله  در خصوص راه اندازی بازارچه ها را به  مقامات کشورمان اعلام کند.

استاندار آغری و رییس هیات ترکیه هم در این جلسه از ادامه روند ساماندهی گمرک گوربلاغ ترکیه، مقابل گمرک بازرگان با هدف تسهیل تردد بین دو کشور خبر داد.

عثمان وارول گفت: طرح نوسازی گمرک گوربلاغ از مهمترین مراکز تجاری بین ۲ کشور، آغاز شده که پس از خاتمه آن این گمرک به استاندارد ترین و مدرنترین امکانات و تجهیزات مجهز خواهد شد.  

او می گوید:در این بازه زمانی احتمال وجود برخی مشکلات و کندی در تردد کامیون‌های حامل کالاهای ترانزیتی هست که نیازمند تعامل و همکاری بیش از پیش مسوولان گمرکات ۲ طرف هستیم.

این نشست تفاهم نامه‌ای در ۲ بند بین فرماندار ماکو و والی آغری با هدف گسترش و توسعه مبادلات و تجارت، همچنین مقابله با قاچاق کالا و انسان و مبارزه با گروهک‌های تروریستی در مرزها به امضای رسید.  

هیات ترکیه همچنین از کاخ موزه باغچه جوق و نمایشگاه مبلمان و لوستر بر پا شده در نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو نیز بازدید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.