مناسب سازی فضا‌های شهری برای معلولان شتاب گیرد

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم مناسب‌سازی فضاهای شهری و مسکونی برای معلولین، مخصوصا در شهرک‌های جدید التاسیس تاکید کرد.

محمدرضا رضایی کوچی به لزوم مناسب‌سازی فضا‌های شهری و مسکونی برای معلولان، به‌ویژه در شهرک‌های تازه‌تأسیس گفت: لازم است سازمان بهزیستی راهکار‌های شتاب گرفتن تحقق این مطالبه را در تعامل با سازمان همیاری شهرداری‌ها تدوین و برای طی روند قانونی به مجلس ارائه کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس به دیدار اخیر خود با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور اشاره و گفت: در این دیدار مقرر شد که سازمان بهزیستی، جلساتی را با رؤسای سازمان همیاری شهرداری‌ها برای بهینه‌سازی ساختمان‌ها و فضا‌های شهری برای معلولان تشکیل دهند و مقررات لازم را در این باره به تأیید برسانند تا در کمیسیون عمران مجلس این موضوع مهم بررسی و قوانین مورد نیاز برای طرح در صحن علنی مجلس ارائه شود.

او گفت: یکی از موضوعات قابل توجه، رفع مشکلات حیطه مسکن معلولین و افراد تحت پوشش بهزیستی و ارائه راهکار‌هایی جهت تأمین این نیاز ضروری آن‌هاست.

رضایی کوچی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح لزوم آسان شدن شرایط فرزندخواندگی در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد و گفت: ضمن در نظر گرفتن امنیت اجتماعی و روانی و آینده کودک، فرایند فرزندخواندگی به شکلی تسهیل شود که خانواده‌ها با سهولت و رغبت بیشتری به این امر فرخنده و خداپسندانه اقدام کنند.

او گفت: در ایران نیز براساس قانون و لوایح آن بحث فرزندخواندگی با احکام شرعی و و بررسی ویژگی زن و مرد و همسران صورت می‌گیرد و این اتفاق از سوی سازمان بهزیستی رقم می‌خورد. با توجه به آمار ناباروری بیش از ۲۵ درصد زوجین در ایران بسیاری از مردم تمایل به گرفتن فرزند از بهزیستی دارند.

رضایی گفت: اگر بتوان سرعت و فرآیند فرزندخواندگی و امین موقت را تسهیل کرد، حتماً منطبق با مصلحت کودک خواهد بود؛ ضمن اینکه خواسته خانواده‌هایی که آرزوی فرزندآوری دارند نیز برآورده خواهد شد. البته هر قدر هم که محیط مراکزی همچون شیرخوارگاه و امثال آن مطلوب باشد، اما هیچ نهادی، چون خانواده نمی‌تواند این کودکان را تربیت کند و به جامعه تحویل دهد.

او گفت: با توجه به جامعه هدف بهزیستی و گسترده بودن خدمات بهزیستی در شهرستان‌های جهرم و خفر، در خصوص مشکلات موجود، ساختمان، امکانات و تجهیزات مورد نیاز اداره بهزیستی این دو شهرستان، با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت و برای رفع این نواقص به راهکار‌های خوبی رسیده‌ایم و قرار است امکانات مورد نیاز تهیه شود.

رضایی گفت: مراکز مثبت زندگی، نیازمند رسیدگی و ساماندهی بیشتری هستند و مراکز مثبت زندگی، هم به لحاظ بهبود شرایط، کارکرد و ارائه خدمات مفیدتر به مددجویان و هم از نظر توجه بیشتر به حقوق و مزایای کارکنان آن، بنابراین باید اقدام لازم در این باره به زودی انجام شود تا نتایج مثبت و ملموس آن را در جامعه شاهد باشیم.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار