عضویت ۸۰۰ نفر در مرکز وکلای قوه قضائیه کرمان

رییس هیئت مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه استان کرمان گفت: مجموعا ۸۰۰ وکیل و کارآموز، عضو مرکز وکلای قوه قضائیه استان کرمان هستند.

محمد مهدی شجاعی رییس هیئت مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه استان کرمان ظهر امروز در دیدار با رییس کل دادگستری استان کرمان در خصوص خرید ساختمان مرکز وکلا دادگستری گفت: توسعه فیزیکی این مرکز، روند قابل توجهی داشته است.

او می گوید: مشاوره‌های حقوقی معاضدتی از سوی این مرکز صورت می گیرد و در شرایط مختلف و مکان و زمان مقتضی مشاوره‌های رایگان بسیاری ارائه شده و روزانه حداقل ۲۰۰ مشاوره تلفنی از طریق سامانه ۱۲۹ ارائه می‌شود، ضمن اینکه همکاری قابل توجهی با نهاد‌هایی مثل: بهزیستی و کمیته امداد برای  ارائه خدمات معاضدتی وجود دارد.

رییس هیئت مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه استان کرمان  با تبریک انتصاب حجت الاسلام حمیدی به عنوان رییس کل دادگستری استان کرمان می‌گوید: با سابقه فعالیتی مثبت و تعامل قابل توجه شما با جامعه وکلا، امید بسیاری به گسترش تعاملات و همراهی و همیاری وکلای دادگستری با سیستم قضایی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی نیز در این دیدار گفت: در کوتاه ترین زمان از نظرات و پیشنهادات وکلا و همفکری آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

او می‌گوید: در جامعه قضات، کارشناسان و وکلا در مورد وظیفه‌ها و کارهای آن ها باید‌ها و نباید‌هایی وجود دارد که باعث فعالیت بهتر آن‌ها می‌شود.

این مقام قضایی گفت: سیستم قضایی را اگر به پرنده تشبیه کنیم یک بال آن وکلا و یک بال دیگر کارشناسان هستند و اگر بالی آسیب ببیند، امکان اوج و پرواز برای رسیدن به عدالت وجود ندارد.

به گفته او حضور وکیل در جامعه به منزله و مشابه حضور پزشک در جامعه است و این حضور به منزله امکان استیفای حقوق از دست رفته  می باشد. 

رئیس کل دادگستری استان کرمان  گفت: در پرونده‌های حقوقی، قاضی یک مقام بی طرف است و نمی‌تواند برای کسی کسب دلیل و مدرک  کند و گاهی فردی حقش ضایع شده و در سیطره فردی با شیوه‌های کلاهبردارانه است و قاضی نیز نمی‌تواند بیش از خطوط تعیینی در پرونده حرکت کند و اینجا نقش وکیل بسیار پررنگ می‌شود و این حق از دست رفته را باز می‌ستاند که چنین موضوعی باعث رضایت جامعه و خداوند است.

او  می‌گوید: به همین دلیل امکان استفاده از توان و دانش وکلا باید در اختیار همگان باشد تا حقی ضایع نشود و در چنین شرایطی نقش و جایگاه وکیل بیش از پیش روشن می‌شود و باید به این نقش خود واقف باشید و در راه رفع آسیب‌های شغلی وکالت و توسعه وکالت همت زیاد داشته باشید و دسترسی به وکیل همگانی باشد.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین  حمیدی فلسفه تاسیس مرکز وکلای قوه قضائیه نیز همین دسترسی گسترده مردم به وکیل بود و رضایتمندی مردم از مرکز وکلا موید موفقیت در این راه است و البته همچنان باید تلاش کرد تا به شعار هر شهروند یک وکیل جامه عمل بپوشانیم.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: حضور وکلا فقط در جلسات دادگاه خلاصه نمی‌شود و این حضور در مشاوره‌ها و همراهی در امور حقوقی، مانند: عقد قرارداد‌ها و مشاوره‌های مربوطه و امور روزمره حقوقی بسیار موثر و مطلوب خواهد بود.

او می‌گوید: تلاش برای ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده از مواردی است که بیش از همیشه باید مورد توجه وکلا قرار گیرد و آماری در این زمینه قابل ارائه باشد که جامعه وکالت به آن افتخار کند.

به گفته این مقام قضایی رفع آسیب‌ها و اشکالات حوزه فعالیت وکلا باید از درون خود جامعه وکالت انجام شود و مفسده‌ها احتمالی به هر نوعش شناسایی و درمان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار