دبیرخانه دائمی پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی در کرمان تشکیل می‌شود

رییس کل دادگستری استان کرمان بر پیگیری حقوقی و قضایی ترور سردار سلیمانی در سطح بین المللی تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با فرماندهی و فرماندهان رده‌های تخصصی سپاه ثارالله استان کرمان به ایجاد زمینه برگزاری همایش ملی پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی نیز تاکید کرد.

او می گوید: تلاش می‌شود که در سریعترین زمان ممکن، دبیرخانه مربوطه نیز در استان تاسیس شده و پیگیری‌های حقوقی و قضایی موردنیاز از سوی دستگاه قضایی انجام و سایر اموارت مورد نیاز نیز در حوزه‌های مربوطه پیگیری  شود. 

 رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: با این اقدام تلاش می‌شود که مدعیان حقوق بشر را متوجه سازیم که چگونه در استانه قرن ۱۵ که بسیاری از کشور‌ها ادعای حقوق بشر دارند، یک دولت جنایتکار به خود اجازه می‌دهد با نقض همه قوانین و مقررات بین المللی چنین اقدامی را انجام دهد.

او بر لزوم مطالبه گری حقوقی ترور سردار سلیمانی از سازمان‌ها و مجامع بین المللی نیز تاکید  کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی می گوید: تحقق مطالبه گری مردمی درباره پیگیری حقوقی و قضایی موضوع ترور سردار سلیمانی نیز مورد تاکید قرار دارد.

او می گوید : فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره سردار سلیمانی، حق مطلب را درباره ایشان مطرح کرده و از این رو معرفی مکتب سردار سلیمانی، موضوع بسیار مهمی است ، زمانی که از مکتب سردار سلیمانی سخن می‌گوییم باید توجه داشته باشیم که در همه حوزه‌ها از جمله در حوزه قضایی به تفکر و پیاده سازی این مکتب بسیار نیاز داریم.

حجت الاسلام حمیدی گفت:  مسئولیت مردم و مسئولان در قبال سردار سلیمانی در استان کرمان بیش از سایر نقاط است، و اعتقاد دارم این استان در حوزه‌های جهاد، شهادت و ایثارگری ظرفیتی دارد که اگر این ظرفیت‌ها در مکتب سردار سلیمانی به کار گرفته شود، کرمان را به استانی نمونه در حوزه ملی و منطقه‌ای تبدیل خواهد کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این دیدار گفت: در ساختار مکتب سردار سلیمانی نقش دستگاه قضایی در حوزه‌های راهبردی، اجرا، شبکه سازی و جریان سازی مشخص است و در گذشته نیز در این زمینه همکاری‌ها و اقدامات موثری انجام شده است.

سردار حسین معروفی می گوید: در حوزه مکتب سردار سلیمانی سه موضوع ترویج اندیشه بلند این شهید گرانقدر، توجه به جایگاه سردار سلیمانی به عنوان یک فرصت برای انقلاب اسلامی و مردمی کردن مکتب سردار سلیمانی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

به گفته فرمانده سپاه ثارالله کرمان ، تاکنون زائران بیش از ۸۰ کشور به استان کرمان سفر کرده و بر سر مزار سردار سلیمانی حضور یافته اند و در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی بیش از هزار زائر غیرایرانی در گلزار شهدای کرمان حضور یافته اند.

سردار معروفی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود که مطالبه گری حقوقی درباره ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی از کرمان آغاز شود، گفت: آمادگی داریم که حرکت بین المللی در این زمینه را از استان کرمان آغاز و پیگیری کنیم.

 فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، اقامه عدل و قسط را از ماموریت‌های اصلی قوه قضاییه برشمرد و گفت: استان کرمان در حوزه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی جزء استان‌های برتر کشور است و در این زمینه از ظرفیت‌های اقشار مختلف بسیج به ویژه بسیج حقوقدانان به خوبی استفاده شده است.

او از آمادگی سپاه برای همکاری با دادگستری کرمان  خبرداد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار