هوای بوکان هم در وضع بحرانی قرار گرفت

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان با بیان اینکه شاخص آلایندگی هوا در این شهرستان در حالت بحرانی قرار گرفت، گفت: میزان آلودگی هوا هم اکنون به ۱۲ برابر حد مجاز رسیده است.

آوات بازیار گفت: با توجه به افزایش غلظت گرد و غبار در هوای جنوب آذربایجان غربی و به تبع آن در بوکان و تداوم این وضعیت، اطلاع رسانی و همچنین انجام اقدامات لازم به منظور مقابله و کاهش آلودگی ضرورت دارد.

بازیار می گوید: طبق این شاخص، میزان ذرات موجود در هوای این شهرستان هم اینک به بیش از هزار و ۳۰۰ میکروگرم بر مترمکعب و بیش از ۱۲ برابر حد مجاز رسیده است که این شرایط برای تمام گروه‌های جامعه بویژه بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، مادران باردار و افراد سالخورده ناسالم است و توصیه می‌شود این افراد از تردد‌های غیرضروری در هوای آزاد خودداری کنند.

او گفت: بر همین اساس هوای این شهرستان از نظر شاخص‌های منواکسیدکربن، ازن، دی اکسیدنیتروژن، دی اکسیدگوگرد پاک و از نظر ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و در شرایط بحرانی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان می گوید: آلودگی هوا منشا خارجی داشته و از طریق کشور عراق و وزش باد شدید وارد مرز‌های غربی کشور شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.