تشدید پدیده گرد و غبار در سردشت/مراکز درمانی و بهداشتی به حالت آماده‌باش در آمدند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: با توجه به پیش‌بینی بروز گرد و خاک برای روز‌های آینده، همه مراکز درمانی و بهداشتی این شهرستان در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

داود آتشی با اشاره به وضعیت بحرانی شهرستان سردشت در پی وقوع گرد و غبار شدید و وجود جانباز شیمیایی در این شهرستان گفت: همه مراکز درمانی و بهداشتی این شهرستان در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سردشت می گوید: این گرد و غبار مشکلات تنفسی و ریوی برای جانبازان شیمایی به وجود می‌آورد همه امکانات و منابع اعم از نیروی انسانی و تجهیزات جهت ارائه خدمات حوزه سلامت بسیج و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

به گفته وی به دلیل وقوع گرد و غبار، از ابتدای سال تاکنون ۱۰ روز کیفیت هوای شهرستان در وضعیت بحرانی و خطرناک قرار گرفته و این شرایط مطلوبی نیست و خیلی نگران کننده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: به همین منظور تمهیدات لازم اندیشیده شده و ضمن اعلام آمادگی کامل امکانات لازم نیز برای ارائه خدمات به بیماران احتمالی پیش‌بینی شده است.

آتشی به شهروندان سردشتی توصیه کرد: تمامی افراد سالم و غیر سالم خصوصا گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی، سالمندان، کودکان و جانبازان شیمیایی به طور جد از خروج منزل و تردد بی مورد خوداری کنند و سایر افراد هم با استفاده از ماسک و در مواقع ضروری خارج و حضور در فضای باز را به حداقل کاهش دهند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: در صورت بروز هرگونه علایم و مشکلات تنفسی در سریعترین زمان ممکن به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه تا نسبت به دریافت خدمات متناسب با وضعیت موجود اقدام شود.

براساس گزارش مسئولان زیست محیطی شهرستان سردشت وضعیت آلایندگی هوای این شهرستان ۲ هزار و ۳۵۹ میکروگرم بر مترمکعب، ۱۷ برابر حد استاندارد اعلام شده است و کلیه ادارات، مدارس و مراکز آموزشی نیز در نوبت صبح تعطیل اعلام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.