قصد اف بی آی برای استفاده از پگاسوس در عملیات‌های جاری خود

پلیس فدرال آمریکا قصد داشته از نرم افزار جاسوسی رژیم صهیونیستی به نام پگاسوس برای عملیات‌های جاری خود استفاده کند.

پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور نوشت: اف بی آی سال ۲۰۱۸ به اسرائیل اعلام کرد قصد دارد از پگاسوس برای جمع آوری داده‌های تلفن افرادی که قبلاً تحت نظارت و تحقیق بوده اند، استفاده کند.

اف بی آی به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد علت خرید این نرم افزار جاسوسی، «برای جمع آوری داده‌ها از دستگاه‌های تلفن همراه برای پیشگیری و تحقیق در مورد جرائم و تروریسم مطابق با قوانین حریم خصوصی و امنیت ملی است.»

نرم افزار پیشرفته جاسوسی پگاسوس متعلق به گروه اسرائیلی ان اس او NSO  در چند سال گذشته به دلیل رسوایی‌های هک به ویژه ژوئیه در سال گذشته زمانی بدنام شد که آزمایشگاه دانشگاه تورنتو، سوء استفاده دولت‌های مشتری این بدافزار از این نرم جاسوسی را از طریق هک کردن حدود ۵۰ هزار تلفن و دستگاه متعلق به روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر و منتقدان سیاسی در سراسر جهان فاش کرد.

تلفن‌ها و دستگاه‌های آلوده به جاسوس افزار پگاسوس به طور کامل در معرض خطر قرار می‌گیرند و اطلاعات، تصاویر، پیام‌ها و مکان کاربران در دسترس دولت‌ها و سازمان‌هایی قرار می‌گیرد که آن‌ها را هدف قرار می‌دهند. حتی دوربین‌ها و میکروفون‌های دستگاه‌های افراد را میتوان بدون اطلاع کاربران فعال کرد. اطلاعات دستگاه‌ها را می‌توان از طریق کلیک کردن یا باز کردن یک پیام یا پیوند توسط کاربر یا حتی بدون هیچ گونه تعاملی بدست آورد.

از زمانی که دستیابی اف بی آی به پگاسوس فاش و تایید شد، اف بی آی اصرار داشت آن را فقط برای "آزمایش و ارزیابی محصول" به ویژه به منظور ارزیابی نحوه استفاده رقبای واشنگتن در صورت دستیابی به آن خریداری کرده است. با این حال، تازه‌ترین مورد از افشای قصد اف بی آی برای استفاده از این جاسوس افزار در عملیات خود با این ادعا در تضاد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
تلفن ثابت از همه مطمئن تره
آخرین اخبار