رئیس انجمن علمی گردشگری کشور:

جشنواره بین المللی صخره نوردی اردکان نخستین رویداد گردشگری در سطح ملی است

سعید هاشمی گفت: جشنواره صخره نوردی اردکان، بستری مناسب برای مهارت آموزی میدانی و کسب تجربه برای تمام شرکت کنندگان و برگزار کنندگان این رویداد است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ و رئیس انجمن علمی گردشگری گفت: برگزاری چنین رویداد‌هایی سبب شهرت و آوازه مقصد‌های میزبان می‌شود و رونق و توسعه زیرساخت‌های مقصد را به لحاظ اقتصادی و فرهنگی به دنبال خواهد داشت.

او می گوید: گردشگری ورزشی از موفق‌ترین بخش‌های گردشگری در جهان است که با توجه به آمار‌های موجود حدود ۳۲ درصد سهم بازار گردشگری توسعه گرا را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ و رئیس انجمن علمی گردشگری گفت: گردشگری ورزشی یک بخش درحال توسعه در حوزه گردشگری است. گردشگری ماجراجویانه می‌تواند زیرمجموعه‌ای از این بخش به شمار آید.

او می‌گوید: این بخش مهم علاوه بر فواید اقتصادی قطبی مهم در صنعت گردشگری، به معنای عام و گردشگری ماجراجویانه در معنای خاص آن تلقی می‌شود. این امر مستلزم مدیریت صحیح، سرمایه گذاری و توجه بیش‌تر مسئولان در حوزه ورزش و گردشگری است و ارتباط مستقیمی با زیرساخت‌های ورزشی دارد.

به گفته او گردشگری ماجراجویانه ویژگی‌ها و تعریف خاص خود را دارد از جمله این که به طور همزمان تعدادی از فعالیت‌های متنوع یا ترکیبی از آن‌ها را با هم در برمی گیرد.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ و رئیس انجمن علمی گردشگری گفت: وجود کوه‌های پرشمار، چشم انداز‌های طبیعی کوهستانی، کویری، ساحلی و ... در کشور ما ظرفیت‌های بسیار مناسبی درخصوص گردشگری ماجراجویانه ایجاد کرده است که چشم پوشی از آن‌ها غفلت از سرمایه‌های کشور است.

او می‌گوید: توجه به سرمایه‌های کشور هوشمندی در زمینه اشتغال آفرینی و کارآفرینی جوانان، آبادانی و رونق جوامع محلی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

به گفته رئیس دانشگاه علم و فرهنگ و رئیس انجمن علمی گردشگری باید در زمینه اشتغال و کارآفرینی در حوزه گردشگری احساس مسوولیت کنیم که طراحی و ایجاد سایت صخره نوردی اردکان  از سوی استارتاپ دانشگاهی کشف سرزمین پارس DPL یکی از این مسؤولیت‌ها در خصوص کارآفرینی و جلوگیری از مهاجرت جوانان علاقه‌مند در حوزه گردشگری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار