لزوم تسریع در پرداخت بهای برگ سبز چای به چایکاران شمال

استاندار گیلان بر لزوم تسریع در پرداخت بهای برگ سبز چای به چایکاران شمال تأکید کرد.

اسدالله عباسی امروز از باغ‌های چای لنگرود، املش و لاهیجان، کارخانه‌های فرآوری چای و نیز چند پروژه عمرانی در این شهرستان‌ها بازدید و با کشاورزان گفت‌وگو کرد.

او بر لزوم تسریع در پرداخت بهای برگ سبز چای به چایکاران شمال تأکید کرد؛ و گفت: با توجه به بالا بودن هزینه تولید اعم از دستمز کارگر، هزینه نگهداری و برداشت و حمل و نقل، باید تلاش و کوشش کشاورزان، ارج نهاده شده و تولیدات آن‌ها با بهای مناسب خریداری شود.

به گفته استاندار گیلان، کارخانه داران باید قیمت حمل و نقل محصول را در محاسبه بهای برگ سبز چای مدنظر قرار دهند و به منظور تأمین سرمایه در گردش کارخانه‌ها، اعتبارات لازم ارائه می‌شود تا هر ۱۵ روز نسبت به پرداخت بدهی باغداران اقدام شود.

آقای عباسی همچنین امکان ارائه تسهیلات برای سورتینگ و بسته بندی چای در استان و نوسازی ماشین آلات کارخانجات چای را مورد تأکید قرار داد.

لزوم تسریع در پرداخت بهای برگ سبز چای به چایکاران شمال

او با ابراز امیدواری از کیفیت خوب چای امسال گفت: توجه فعالان تولید تا فرآوری و بسته بندی چای به اصل مهم کیفیت اهمیت دارد.

لزوم تسریع در پرداخت بهای برگ سبز چای به چایکاران شمال

به گفته استاندار، امسال شاهد رشد ۳۷ درصدی برگ سبز چای درجه یک هستیم و باید با کیفیت افزایی نسبت به افزایش این میزان در سال آتی نیز تلاش کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.