اتحادیه اروپا: گفتگو‌ها با انگلیس درباره پروتکل ایرلند‌ شمالی ادامه دارد

سفیر اتحادیه اروپا در انگلیس امروز دوشنبه اعلام کرد که این اتحادیه آماده ادامه گفتگو‌ها با انگلیس بر سر پروتکل ایرلند شمالی است.

ژائو واله دی آلمیدا،  امروز دوشنبه اعلام کرد که این اتحادیه آماده ادامه گفتگو ها با انگلیس است، اما نه مذاکره مجدد درباره یک معاهده بین‌المللی که چند سال پیش امضا شد.

سفیر اتحادیه اروپا گفت: در ذهن ما واضح است که اقدام یکجانبه مشکلات بیشتری را نسبت به مشکلاتی که وجود دارد، ایجاد می‌کند؛ بنابراین ما باید راه‌حل‌های مورد توافق مشترک را پیدا کنیم.

روزگذشته، دومینیک راب، معاون نخست وزیر انگلیس  اعلام کرد که پروتکل نباید با در بسته روبه رو شود، زیرا ثبات در منطقه به خطر افتاده است.

پیش از این، وزارت خارجه ایرلند در مورد آخرین تلاش‌های دولت انگلیس برای نادیده گرفتن بخش‌هایی از پروتکل ایرلند شمالی که باعث تنش در مذاکرات با اتحادیه اروپا می‌شود، گزارش داده بود.

پیشتر، ماروس سفکوویچ، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره برگزیت و لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کردند که اولین دیدار آن‌ها در سال ۲۰۲۲ در فضایی صمیمانه برگزار شده و مقامات هر تیم‌ در آینده مذاکراتی بصورت  فشرده، با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

پروتکل ایرلند شمالی که در اکتبر سال ۲۰۲۰ به امضای نخست‌وزیر انگلیس ‏رسید، بخشی از توافقنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت ‏است که بر اساس آن لندن به طور رسمی در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از اتحادیه ‏اروپا خارج شد. ‏

بر اساس این پروتکل، نباید واردات کالا و خدمات از اتحادیه اروپا به ایرلند ‏شمالی مشمول تعرفه‌های گمرکی انگلیس شود و لندن ملزم به رعایت ‏قوانین اتحادیه اروپا در زمینه تجارت کالا و خدمات است که تعرفه گمرکی صفر درصدی را ‏برای واردات و صادرات کالا و خدمات در نظر گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار