بعد از دو سال وقفه

طرح پایش سلامت دهان و دندان در مدارس استان همدان اجرا می شود

با همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، اجرای طرح‌های سلامت دهان و دندان دانش آموزان متوقف بود دوباره این طرح اجرایی شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: طرح‌های سلامت دهان و دندان دانش آموزان تا دوسال پیش قبل از شیوع ویروس کرونا  در  تفاهم نامه‌ ای  با دانشگاه علوم پزشکی، در مدارس  استان همدان اجرامی‌شد.

مهمترین کار در این طرح‌ها «وارنیش فلوراید» بود که با اجرای آن شاخص پوسیدگی دندان دانش آموزان  از یک و ۷ دهم به یک و ۲ دهم کاهش یافته بود اما با همه گیر ی کرونا ویروس و تعطیلی مدارس امکان ادامه‌ی طرح وجود نداشت و اکنون آماری از این شاخص دردست نیست.

 معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان  افزود مقدمات اجرای دوباره این طرح  فراهم شده و با توجه به پایان  سال تحصیلی امکان پوشش همه دانش آموزان در طرح «وارنیش فلوراید» وجود ندارد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هم گفت: بعد از همه گیری ویروس کرونا انجام «وارنیش فلوراید» در مدارس متوقف شده بود لیکن  خانواده‌ها می‌توانستند با مراجعه به مراکز سلامت  خدمات  دریافت کنند.

دکتر فاطمه ترکمان اسدی  افزود: در صورت موافقت آموزش و پرورش استان، دانشگاه علوم پزشکی همدان آمادگی کامل را  برای ادامه طرح  وارنیش فلوراید دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.