کشف ۲ بمب در مسجد الاقصی

شبکه الجزیره از کشف ۲ بمب دست‌ساز در داخل مصلای القبلی مسجد الاقصی خبر داد.

به گزارش الجزیره، با اعلام خبر شناسایی ۲ بمب دست‌ساز در داخل مسجد الاقصی، رژیم صهیونیستی برای خنثی کردن این بمب‌ها، تیم خنثی‌سازی مواد منفجره را به محل فراخوانده است. خبرنگار الجزیره اعلام کرد که کارشناسان مواد منفجره گفته‌اند که ۲ بمب دست‌سازی که در مصلای القبلی در داخل مسجد الاقصی پیدا شده، خالی از مواد منفجره بوده است.

تنش‌ها بین فلسطینیان و نیرو‌های رژیم صهیونیستی از روز گذشته در اراضی اشغالی مجدداً آغاز شده است. یورش دوباره شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی روز گذشته و با حمایت پلیس این رژیم انجام شد. در جریان یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی تاکنون ۱۲ نفر مجروح شده‌اند. «شیخ عمر الکسوانی» مدیر مسجد الاقصی اعلام کرد که ۴۲۸ شهرک‌نشین صهیونیست روز گذشته به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند.

منابع عبری زبان اعلام کردند که صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست در حال آماده شدن برای از سرگیری تعرضات به مسجد الاقصی هستند. منابع آگاه در قدس اشغالی نیز گفتند نیرو‌ها صهیونیستی ۱۰ فلسطینی ساکن قدس را در صحن‌های مسجد الاقصی بازداشت کردند.

طی ساعات گذشته نیز، منابع عبری از حمله‌ای در تل‌آویو در مرکز فلسطین اشغالی و کشته شدن دست‌کم ۳ صهیونیست و زخمی شدن ۳ نفر دیگر خبر دادند. گزارش‌ها حاکی از وقوع حمله‌ای در «العاد» (ألعاد) در شرق تل‌آویو در مرکز سرزمین‌های اشغالی است و منابع عبری احتمال می‌دهند که این حمله تروریستی باشد.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به این حمله در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عملیات العاد بخشی از خشم مردم فلسطین از حملات اشغالگران به اماکن مقدس است. عملیات العاد اجرای عملی آن چیزی است که مقاومت نسبت به آن هشدار داده بود و آن این است که الاقصی خط قرمز است. ملت فلسطین تا پایان اشغال از خود و حقوق ملی مشروع خود دفاع خواهد کرد.»

مقامات صهیونیستی در واکنش به عملیات امشب نیرو‌های فلسطینی، این عملیات را مهم و بسیار جدی توصیف کردند. تاکنون عاملان عملیات العاد دستگیر نشده‌اند و استقرار نیرو‌ها و ایست‌های بازرسی همزمان با حضور بالگرد‌ها و هواپیما‌های ردیاب ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
مراکز عبادی حرم و حرام هستند و کوچکترین خونی در اونها نباید ریخته بشه حتی خون یه پشه
آخرین اخبار