یورش دوباره شهرک نشینان به مسجدالاقصی و واکنش حماس + فیلم

شهرک نشینان صهیونیست امروز بعد از ظهر و پس از اقامه نماز مسلمانان، مجددا به صحن‌های مسجدالاقصی هجوم بردند.

به گزارش الجزیره، یورش مجدد شهرک نشینان به مسجدالاقصی با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی در حالی آغاز شده که در پی یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی از صبح امروز ۱۲ نفر مجروح شده‌اند. منابع عبری زبان نیز اعلام کردند که صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست در حال آماده شدن برای از سرگیری تعرض به مسجد الاقصی هستند.

خبرنگار شبکه المسیره می‌گوید نیروهای ارتش اشغالگر اطراف مسجدالاقصی را  به پادگان نظامی تبدیل کرده و ده‌ها جوان که قصد رفتن به آنجا داشتند را دستگیر کردند.

سازمان اوقاف اسلامی در مسجدالاقصی اعلام کرده ۷۹۲ شهرک نشین از صبح امروز به مسجد الاقصی یورش برده اند.

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این یورش گفت: «اقدامات اشغالگران باعث ایجاد تنش و در نهایت منجر به جنگ مذهبی می‌شود».

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: «هدف ما خنثی کردن تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی توسط اشغالگران است. آنچه امروز در الاقصی رخ داد مؤید این است که نبرد [با اشغالگران] وابسته به یک رویداد نیست، بلکه به وسعت سرزمین فلسطین بوده و در هر زمانی ممکن است».

هنیه گفت: «صهیونیست‌ها بدون ترس وارد الاقصی نمی‌شدند. آن‌ها رسوا شدند و وحشت بر دل‌هایشان نشست. حامیان الاقصی مجبورشان کردند پرچم‌های خود را پایین بیاورند و شکست خورده بیرون بیایند. ما به مقابله در بیش از یک جبهه ادامه خواهیم داد».

پیش از این مقامات رژیم اشغالگر اعلام کرده بودند که روز پنجشنبه به شهرک نشینان اجازه داده می‌شود تا یورش به مسجد الاقصی را از سر بگیرند. این مسئله همزمان با فراخوان گروه‌های شهرک نشین از هواداران خود برای شرکت در هجوم و هتک حرمت به الاقصی و برگزاری جشن به اصطلاح «روز استقلال» رژیم صهیونیستی در روز پنجشنبه بود. شهرک نشینان صهیونیست خواستار هجوم گسترده به مسجد الاقصی، برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی و خواندن سرود خود در صحن های مسجدالاقصی بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
باید با زبان شمشیر صحبت کرد نه سیاست بازی
آخرین اخبار