مقام اوکراینی: گمان نمی‌کنم روسیه حمله هسته‌ای انجام دهد

دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد، علیرغم تهدید مسکو به حمله هسته‌ای، به تصور او روسیه چنین اقدامی علیه اوکراین نخواهد کرد.

«آندری یرماک» دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید که او فکر نمی‌کند مسکو حمله هسته‌ای علیه کی‌یف انجام دهد زیرا تصمیم‌گیرندگان در روسیه می‌دانند که ممکن است در یک جنگ جهانی و هسته‌ای جان خود را از دست بدهند.

به گزارش اسکای نیوز، یرماک همچنین مدعی شد که امیدوار است اوکراین «به زودی» نیرو‌های روسیه را شکست دهد، پیروزی را تضمین کند و فشار حمله‌ای که اکنون بیش از ۲ ماه از آن می‌گذرد را تشریح کرد و گفت: «کشف گور‌های دسته جمعی و شواهد جنایات جنگی در شهر بوچا و سایر مناطق خارج از کی‌یف یکی از تاریک‌ترین لحظات برای ما بود. اگر نیرو‌های روسی دوباره تلاش کنند تا علیه پایتخت اوکراین حمله کنند، بار دیگر شکست خواهند خورد، زیرا بار قبل هم در تلاش اولیه در مرحله اول حمله روسیه، این تلاش خنثی شد.»

آندری یرماک در ادامه مدعی شد: «ما تا انتها مبارزه خواهیم کرد، تا زمانی که تمام قلمرو ما تحت کنترل دولت اوکراین باشد.»

پیش از این «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به صراحت درباره زرادخانه هسته‌ای روسیه صحبت کرده و همین موجب نگرانی از استفاده از سلاح هسته‌ای علیه اوکراین شده بود.

اما یرماک مدعی است که تاکتیک روسیه استفاده از باج‌خواهی برای ترساندن حریف است، خواه با تهدید قطع انرژی اروپا یا تهدید به استفاده از سلاح‌های شیمیایی یا هسته‌ای در اوکراین باشد. او افزود: « همانطور که ولودیمیر زلنسکی گفته است، تهدید هسته‌ای روسیه وجود دارد، اما من شخصاً معتقد نیستم روسیه از سلاح هسته‌ای استفاده کند. افرادی که این تصمیم‌ها را می‌گیرند خودشان می‌خواهند زندگی کنند - و اگر استفاده از سلاح‌های هسته‌ای آغاز شود، این پایان کار خواهد بود و این فقط برای یک سرباز نیست، این یک جنگ هسته‌ای جدید خواهد بود و هیچ‌کس نمی‌داند که پس از آن چه کسی زنده خواهد بود.»

در حال حاضر ۶۸ روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد و اتباع ۴۴ کشور، از جمله نیرو‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی، در قالب نیرو‌هایی موسوم به لژیون بین‌المللی در اوکراین با نیرو‌های روسیه می‌جنگند.

در تازه‌ترین هشدار، نشریه فارن پالسی روز گذشته در گزارشی گفت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با راهبرد خود برای تضعیف روسیه، ممکن است جنگ اوکراین را به جنگ جهانی تبدیل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگرم حمله اتمی کنه مطمئن باش آمریکا بخاطر شماها نمیاد با روسیه جنگ کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه به فتنه گری هاتون ادامه بدین به حمله هسته ای هم میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
اوکراین باید از صفحه روزگار محو بشه تا دیگه هیشکی جرأت نکنه همدست آمریکا بشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۰۳:۴۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
من با شش کلاس سواد میفهمم که هری ترومن پسر کوچک و مرد بزرگ را بعد از اعلام تسلیم ژاپن روی هیروشیما و ناکازاکی انداخت و جهانیان از ترس بمب اتم که البته این کار با هماهنگی ادولف هیتلر انجام شد طبق معاهده صلح نامه (ای که مثل برجام با ایران امضا کرده بود) امریکا را به اقایی جهان برگزیدند ولی حالا پاکستان و هند هم بمب اتمی دارند و جهان در تکاپو برای انتخاب قویترین مرد جهان است و اتفاقا این کار در اکراین شروع شد چون اکراین بی در و پیکر ترین کشور اروپا و شاید جهان است مثل ازمایشگاه های بیولوژیکش که تا بحال بیش از پانصد میلیون جمعیت جهان را با ویروس های مختلف از جمله کرونا قلع و قمع کرده است. حالا تو الف بچه می خواهی ما را خر کنی؟ برو بابا خر خودتی. بیا درست یادت بدم چه جور باید مردم رو خر کنی این راهش نیست. خواستی اکابر در خدمتم.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۰۳:۲۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو یا خری یا خودتو زدی به خری. پسر کوچک در زمان جنگ منفجر شد یا مرد بزرگ؟این دو بمب اتمی بعد از تسلیم ژاپن منفجر شدند نه قبل از تسلیم. چقدر مردم رو خر حساب میکنی؟ تو داری انسانیت رو خر حساب میکنی. مثل بایدن. یاد گرفتی. رمز چرت زدن های بایدن همین استراتژی است که تو در پیش گرفته ای دستتان را خواندم. sommnambolism سمنمبولیسم سیاسی رمز چرت زدن های رییس جمهور امریکا بایدن است. درست همین طور که تو خودت را به خواب زده ای.سمنبولیسم نطامی. دستتون رو میخونم.
France
7891
۲۲:۴۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
کارنامه همه در جنگ دوم جهانی صادر شده. تو چرا کارنامه بر اساس حدس و گمان چاپ میکنی؟
آخرین اخبار