تجلیل از معلمان نمونه در استان قزوین

همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری و هفته گرامیداشت مقام معلم، آیین تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین برگزار شد.

همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری و هفته گرامیداشت مقام معلم، آیین تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین برگزار شد.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین گفت: شهید رجایی مظهر افتخار برای معلمان قزوینی است و قزوینی ها اسوه بزرگی به نام شهیدرجایی را دارند و همه باید سعی کنیم مانند او رفتار کنیم.

در استانی زندگی می کنیم که معلمان‌ آن، شهیدان رجایی را پرورش و تربیت کرده اند و همین موضوع مسئولیت معلمان را سنگین تر می کند.

شهیدرجایی یکی از چهره های شاخص و ماندگار انقلاب اسلامی از استان قزوین است و این افتخار بزرگی برای استان به حساب می آید.

داشته ها و دارایی های فعلی کشور و همینطور کاستی ها و نقایص این مرز و بوم حاصل تلاش، کوشش و احیانا کوتاهی نظام آموزشی کشور است و برای برطرف کردن مشکلات و تقویت دارایی ها باید نگاه ویژه ای به آموزش و پروش داشته باشیم.

آموزش و پرورش در موضوعات مختلف نباید نگاه منفعلانه داشته باشد و این موضوع مسئولیت انسانی و تعهد مدارانه فرهنگیان است و آنها باید پیشران تعالی و پیشرفت در جامعه باشند.

آموزش و پرورش امانت دار آینده کشور و مدیریت کننده شرایط فعلی و آینده کشور است و باید در این زمینه با جامع نگری به امور بپردازد.

تمرکز صرف بر روی تحصیل دانش آموزان و غفلت از موضوعات دیگر مشکلاتی در روند تربیت فرزندان کشور ایجاد کرده است و باید بر موضوعات پرورشی مانند مسئولیت پذیری، کارآفرینی، ریسک پذیری، اخلاق و غیره تمرکز ویژه ای کرد.

مدیران آموزش و پروش در سطح استان و کشور گرفتار موضوعات روزمره هستند نمی تواند منجر به انجام ماموریت اصلی آموزش و پرورش شود و نیاز به تجدید نگاه و آرمان در این مسیر هستیم.

ویژگی بارز فرهنگيان در کشور ایثارگری بوده است و این روحیه باید تقویت و جامعه فرهنگی به احیای روحیه ایثارگری جامعه خود بپردازند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از تعدادی از معلمان نمونه استان تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.