مادورو: زنده‌باد فلسطین، زنده‌باد بیت‌المقدس ما با شما هستیم

رئیس‌جمهور ونزوئلا در یک همایش جهانی که در این کشور برگزار می‌شد تایید کرد این کشور همواره به آرمان فلسطین پایبند خواهد بود.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، با درود فرستادن بر فلسطین و شهر مقدس آن، بیت‌المقدس، همبستگی خود را با آن اعلام و تاکید کرد: ما آن را تنها نخواهیم گذاشت.

براساس گزارش عربی ۲۱ رئیس‌جمهور ونزوئلا در این خصوص گفت: ما از کاراکاس می‌گوییم: زنده باد مردم بیت‌المقدس.

این سخنان در جریان استقبال وی از هیئت‌های هفدهمین کنفرانس فدراسیون بین‌المللی دمکراتیک زنان که در کاراکاس برگزار می‌شود، مطرح شد.

او پیشتر گفته بود: هیچ‌کس در این دنیا جرأت نمی‌کند از ما بخواهد فلسطین را رها کنیم و ما نمی‌توانیم این خواسته را بپذیریم. به فکر رها کردن فلسطین، یا تنها گذاشتن آن یک گناه است. فلسطین سرزمین مقدس بشریت است و سرزمین فلسطین برای ما جایگاه بسیار خوبی دارد و ما نام فلسطین را بزرگ می‌دانیم.

«کاپایا رودریگز» معاون وزیر ونزوئلا در امور آسیا، خاورمیانه و اقیانوسیه نیز در جریان هفدهمین «کنگره فدراسیون دموکراتیک بین‌المللی زنان» که با حضور هیئت فلسطینی تا روز جمعه در کاراکاس پایتخت ونزوئلا برگزار شد، بر همبستگی کشورش با ملت فلسطین تاکید کرد. رودریگز «نقش پیشرو و صد ساله زنان فلسطینی در مقاومت برای آرمان خود و مبارزه برای آزادی ملت خود به عنوان موضوعاتی که به طور گسترده در طول سال‌ها معرفی شده است» را مورد تاکید قرار داد.

ونزوئلا پیش تر در بیانیه‌ای در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که ۲۵ آوریل (پنج اردیبهشت) برگزار شد نیز بر نقض حقوق بشر در این کشور توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد. «خوآکین پرز» معاون نماینده دائم نمایندگی ونزوئلا در سازمان ملل متحد حمله رژیم صهیونیستی به فلسطین را محکوم کرد و بر حمایت ونزوئلا از این مردم «در جست‌وجوی تعیین سرنوشت» تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۰۴:۰۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
هستیم تا ابد.
آخرین اخبار