شرط ونزوئلا برای واشنگتن، لغو تحریم در برابر فروش نفت

رئیس کمیته نفت مجلس ونزوئلا گفت که اگر تحریم‌ها لغو شود، ونزوئلا میتواند انرژی مورد نیاز آمریکا و اروپا را در اواسط سال جاری میلادی تأمین کند.

آنجل رودریگز، رئیس کمیته نفت و انرژی مجلس ملی ونزوئلا اعلام کرد که ونزوئلا می‌تواند تا اواسط سال جاری میلادی، تحویل نفت به آمریکا و اروپا را آغاز کند، مشروط بر این‌که تحریم‌ها بر این کشور برداشته شود.

به گزارش اسپوتینک، این مقام ونزوئلایی در اظهارات خود تأکید کرد: «برای دستیابی به توافق، آمریکا باید یک پیشنهاد بلند پروازانه به ما بدهد، زیرا عامل اصلی بر هم زدن اوضاع اقتصادی کشور، خود آمریکاست.»

این نماینده مجلس ونزوئلا ابراز امیدواری کرد که ازسرگیری احتمالی صادرات نفت به آمریکا و اروپا بر روابط ونزوئلا با روسیه تأثیری نداشته باشد.

همزمان با حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌ها علیه بخش انرژی روسیه، کشور‌های غربی و آمریکا با بحران روبه‌رو شده‌اند. در همین حال، یک هیئت آمریکایی به ونزوئلا رفته تا درباره «امنیت انرژی و حفظ اقتصاد آمریکا» گفت‌وگو کند.

مذاکرات آمریکا و ونزوئلا پیشرفت اندکی داشته چراکه آمریکا به دنبال کاهش اتحاد مادورو و پوتین بوده است. اما هر دو طرف برای گفت‌وگو‌های بیشتر موافقت کرده‌اند. خواسته واشنگتن آزادی زندانی‌های آمریکایی در خاک ونزوئلاست در مقابل مادورو خواستار لغو گسترده تحریم‌ها شده است.

ونزوئلا از سال ۲۰۱۹ تحت تحریم‌های نفتی آمریکا قرار دارد. گفته شده شرکت شورون، آخرین تولید کننده نفت آمریکا که هنوز در ونزوئلا فعالیت می‌کند، می‌تواند اولین ذی‌نفع در صورت دستیابی به توافق با دولت مادورو باشد.

آمریکا سه سال پیش تلاش برای کنار زدن دولت مادورو را با جدیت آغاز کرد، اما اکنون هیئتی عالی‌رتبه به ونزوئلا فرستاده تا شاید بتواند قیمت نفت را کنترل کند و وضعیت اقتصادی داخلی خود را سروسامان دهد. «خوان گوایدو» سرکرده شورشی‌های ونزوئلا به طور مستمر از حمایت‌های کاخ سفید برخوردار بود، اما نهایتا نتوانست دولت مادورو را از قدرت کنار بزند. حالا ونزوئلا برای صادرات انرژی به آمریکا شرط تعیین کرده و می‌گوید که بشرط لغو تحریم‌ها حاضر است تا به واشنگتن نفت بفروشد. پیش از این هم خبر رسید که بن‌زاید و بن‌سلمان از گفت‌وگوی تلفنی با جو بایدن طفره رفتند. ظاهرا امارات و عربستان هم حاضر نیستند تا به مطالبات جدید آمریکا در حوزه انرژی تَن دهند. جنگ اوکراین و از همه مهمتر تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه، قیمت انرژی را شدیدا افزایشی کرده و وضعیت داخلی آمریکا در حوزه اقتصادی را هم تا حدی بهم ریخته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۷ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
سلام ویروس خود چین داد بیرون که قبله کرونا کل کشور واکسن زده بود به جز شهر وهان چین که دنیا شک نکنه بعد دنیا ویروسی کرد تا سهام شرکت های اروپا خرید زیر قیمت وقتی دنیا درگیر کرونا بود چین کشته نمیداد مردم راحت کار میکردن صادر میکردن بعدها چین باید قرامت بده چون پاندمی جون مردم میگرفت زیاد کاری نداشتن جمعیت دنیا کم میکرد دولتها میخوان جمعیت کم بشه حالا هر جوری که شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
دم نصار ا...گرم آمریکا رو سردرگم کرد با موشکاش
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۱۴ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
آمریکا و عوامل جنایتکار تولیدگر ویروسهای کروناهای مختلف باید جوابگوی جامعه بهداشت و سلامت جهانی باشند که با جنایتهاشون دستشون به خون تمامی کشته شدگان کرونایی در سر تا سر جهان آلوده است و جمع بسیاری از مردم جهان رو روزانه عزادار و داغدار عزیزانشون کردند باید به آمریکای کثیف جنایتکار خبیث حمله گسترده کرد و این رژیم حکومت فراعنه خبیث مافیایشون را با شدت و حدت هر چه تمامتر نابود کرد و از صفحه روزگار این نژادپرستان کثیف برده داران را محوشون کرد که جهان را آلوده کرده اند و هر از چند یکبار هم ویروس جهش یافته هوشمند دیگری را وارد جهان می کنند و تعداد بسیاری دیگر از مردم جهان را داغدار کردند مداوم می کشند مردم جهان رو با ویروسهای مختلف کرونایشان باید جامعه جهانی دولت حکومت منحوس آمریکا و همپیمانانش رو نیست نابودشان کند ننگ مرگ بر آمریکای جنایتکار فاسد فاسق چپاولگر غارتگر شکنجه گر آدمکشهای تروریست جهانی باد درود به شرف هر کسی و هر کشوری که داره با ناتوی خبیث و آمریکای کثیف و همپیمانان نجس ملعونشون مقتدرانه و قدرتمندانه می جنگند توف اوف بر آمریکا و همپیمانان خبیث ملعونینش همگیشون رو باید در یک جنگ سخت جانانه جهانی نابودشان کنید که جلوی نابودی بشریت و نسلکشی بشریت برای همیشه طول تاریخ بشریت گرفته شود مرگ بر آمریکای خبیث و همپیمانانش آمریکا و همپیمانان ملعونش باید توان بسیار بسیار بسیار سخت سنگینی به جهانیان پرداخت کنند و باید هزینهای سختی را متحمل شوند و باید حاکمیتهایشان نابود و محو شوند در جهان برای همیشه به زباله دان تاریخ بشری انداخته شوند تا جهان آرام و ایمن و امن گردد . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
بچه بیا پایین سرمون درد گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
ونزوئلا باید بگه به شرطی میدم که سر این بابا گوایدو رو تحویل بدین
آخرین اخبار