مقاوم سازی هزار و ۳۸۶ واحد مسکن روستایی در دهگلان

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دهگلان گفت: در چارچوب طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، یک هزار و ۳۸۶ مین واحد مسکن روستایی در روستای نبی آباد دهگلان مقاوم سازی شد.

رحمان سلیمانی گفت: با مقاوم سازی این واحد روستایی، ۶ هزار و ۶۱۴ مین جلد سند مالکیت روستایی و شهری توسط بنیاد مسکن دهگلان صادر شد.

 رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دهگلان گفت: پروژه مقاوم سازی مسکن روستای نبی آباد شهرستان دهگلان نیز به مناسبت هفته بنیاد مسکن به بهره برداری رسید که برای مقاوم سازی این روستا، ۹ میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن هزینه شده است.

به گفته او بیش از ۹۵۰ متر مربع از پیاده رو‌های روستای نبی آباد با هدف بهسازی معابر و سهولت در تردد تاکنون سنگ فرش شده است.

سلیمانی می گوید: اکثر معابر روستایی این شهرستان نیازمند زیرسازی است و در این راستا بهسازی و آسفالت سطح معابر روستای نبی آباد به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع انجام شده است.

 رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دهگلان گفت: در قالب این طرح، عملیات زیرسازی جدول گذاری این روستا هم به طول هزار و ۱۰۰ متر به منظور رفاه حال اهالی و همچنین تسهیل در تردد، ساماندهی و بهسازی شد.

او گفت: ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستای نبی آباد با بهره گیری از تسهیلات کم بهره مقاوم سازی شده است.

سلیمانی گفت: اجرای طرح هادی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گامی مهم در راستای توسعه، پیشرفت و آبادانی مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی است، اجرای این طرح به واسطه اثرات مثبت و قابل بررسی خود از جمله حفظ جمعیت، ارتقاء شاخص زیست محیطی و همچنین بهداشتی و ایجاد بستر مناسب در روند توسعه پایدار همواره مورد توجه مردم و مسئولین بوده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دهگلان گفت: اجرای طرح هادی یکی از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای عمران و آبادانی در روستا‌ها است و اکنون برای تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار شهرستان دهگلان طرح هادی تهیه شده است.

او گفت: بیشتر جمعیت شهرستان دهگلان در روستا‌ها قرار دارد، برای اجرای طرح هادی در این روستا‌ها نیازمند تامین اعتبار هستیم که این امر موجب بهبود کیفیت زندگی روستاییان می‌شود.

سلیمانی گفت: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و جذب سرمایه گذاری برای اجرای طرح‌های تولیدی و توریستی از مزایای اجرای طرح‌های هادی در روستا‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.