۱۹ درصد مدارس کردستان نیازمند نوسازی

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: هم اکنون از مجموع ۲ هزار و ۹۰۰ فضای آموزشی موجود در استان، ۱۹ درصد آن نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  - رشید قربانی اظهار داشت: براساس بررسی‌های انجام شده ۱۰ درصد این فضا‌ها قابلیت مقاوم سازی داشته و ۹ درصد نیز به تخریب و بازسازی مجدد نیاز دارد.

او با بیان اینکه نگهداری، نوسازی و بهسازی فضا‌های آموزشی از ماموریت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است، گفت: در این راستا بخشی از اعتبارات نوسازی به سمت این بخش سرازیر شده است به طوری که حدود یک سوم اعتبارات صرف مقاوم‌سازی مدارس می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: میانگین سرانه کشوری فضای آموزشی برای هر دانش آموز ۵.۲۰ و در استان کردستان ۵.۳۱ سانتی متر است که نسبت به کشور وضعیت بهتری دارد، اما با این حال همچنان در این بخش، کمبود‌هایی وجود دارد.

قربانی می گوید: در راستای رفع کمبود‌های این حوزه چند کار اساسی انجام شده، که فراهم شدن بستر لازم برای مشارکت خیرین داخل و خارج استان برای احداث مدرسه، انعقاد تفاهم نامه بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری کردستان با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای اختصاص یک هزار میلیارد ریال (۶۰ درصد مشارکت نوسازی مدارس و ۴۰ درصد کمک استان) برای تخریب و بازسازی مدارس حادثه خیز و اختصاص اعتبار برای تکمیل مدارس نیمه تمام از جمله این اقدامات است.

به گفته او: در مجموع از اعتبارات ملی، استانی و پتانسیل مشارکت خیرین نیک اندیش برای تامین فضا‌های آموزشی مورد نیاز گام‌های خوبی برداشته شده است و هم اکنون ۱۰ پروژه آموزشی در سنندج با پیشرفت فیزیکی بالا برای بهره‌برداری در حال آماده سازی است که با افتتاح آن‌ها مشکل فضای آموزشی شهرستان تا حدودی رفع خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.