مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز خبر داد

رای ۳۹ میلیون یورویی دیوان بین المللی به نفع ایران

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: در طول سال‌ها، از دکل گم‌شده‌  ۴۰ میلیون یورویی که به وزارت نفت متعلق نبود، اما به نام نفتی‌ها نوشته شده بود، صحبت شد.

آقای رضا نوشادی  گفت: پس از بازگشت تحریم‌ها، شرکت فرانسوی سفره‌گاز قرارداد خود با ایران را اجرایی نکرد. آن قرارداد با شرکت ذخیره‌سازی گاز امضا و پس از انحلال این شرکت، به شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران منتقل شده بود.

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، شرکت فرانسوی سفره‌گاز در دیوان بین‌المللی داوری ۲۶ میلیون یورو علیه ایران ادعا کرد. در حالی که ما بیشتر با باخت در داوری‌های بین‌المللی آشنا و رسانه‌ها و مطبوعات هم مفصل به آن‌ها می‌پردازند، اما این بار ما ادعای تقابل را مطرح کردیم.

 در نتیجه  در رأی اولیه دیوان بین‌المللی داوری که بهمن ۱۴۰۰ ابلاغ شد، باید رقمی نزدیک به دکل گم شده به میزان ۱۳ میلیون یورو باید به ما پرداخت کند.

در حال حاضر ۳ درصد از مصرف گاز ایران از طریق ذخیره‌سازی تامین می‌شود، در حالی که در اروپا کشورهایی هستند که این رقم را به ۴۰ درصد رسانده‌اند و تقاضای فصل سرد خود را از طریق ذخیره‌سازی گاز تامین می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تهرانی
۰۸:۲۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
این رقم ها دردی از کشور با حدود 90 میلیون جمعیت دوا نخواهد کرد. اگر 39 میلیارد یورو بود میشد یک قدر خوشحال شد.
آخرین اخبار