توزیع سوخت رایگان در پمپ بنزین مرزی؛ جذب گردشگر خارجی یا شیوه جدید قاچاق سوخت؟

یک جایگاه عرضه سوخت در سیستان و بلوچستان، طی ایام نوروز برای مسافران خارجی سوخت رایگان توزیع کرده که واکنش‌های متفاوتی به همراه داشته است.

طبق اعلام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از روز یکم تا سیزدهم فروردین امسال به صورت میانگین ۱۰۷ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۸۳.۴ میلیون لیتر بوده، رشد ۲۹.۳ درصدی داشته است.

تصویر یک بنر در یکی از جایگاه عرضه سوخت در سیستان و بلوچستان، در شبکه‌های مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد، این جایگاه طی ایام نوروز برای گردشگران خارجی سوخت رایگان توزیع کرده که واکنش‌های متفاوتی به همراه داشت.

مخالفان توزیع سوخت رایگان برای گردشگران خارجی، این را مصداق غارت اموال ملی دانسته و نوشته‌اند، در شرایطی که مردم سیستان و بلوچستان در محرومیت به سر می‌برند، نباید به گردشگران خارجی، بنزین رایگان تحویل داد.

موافقان این اقدام هم می‌گویند، کار این جایگاهدار سبب جذب گردشگر می‌شود و نشان دهنده مهمان‌نوازی مردم سیستان و بلوچستان و ایران است.

توزیع سوخت رایگان در پمپ بنزین مرزی؛ جذب گردشگر خارجی یا شیوه جدید قاچاق سوخت؟

توزیع سوخت رایگان در پمپ بنزین مرزی؛ جذب گردشگر خارجی یا شیوه جدید قاچاق سوخت؟

برخی کاربران فضای مجازی هم به موضوع عدم امکان سوختگیری یارانه‌ای غیربومیان در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرده‌اند؛ موضوعی که طبق اعلام ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برای جلوگیری از قاچاق سوخت صورت گرفته است.

آقای امیرمحمد پرهام فر سرپرست دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی گفته، این ستاد در نقاط آسیب‌زای قاچاق که بیشتر مربوط به برخی استان‌های مرزی می‌شود، بخشی از مقررات نحوه سوختگیری را اجرا می‌کند که طرح کدینگ کارت‌های سوخت استان سیستان و بلوچستان، یکی از این طرح‌هاست. طبق طرح کدینگ، کارت‌های مهاجر قابلیت سوختگیری در جایگاه‌های سوخت را ندارند و غیرفعال هستند و فقط کارت‌های بومی، امکان استفاده دارند.

توزیع سوخت رایگان در پمپ بنزین مرزی؛ جذب گردشگر خارجی یا شیوه جدید قاچاق سوخت؟

صحت موضوع توزیع سوخت رایگان در این جایگاه سوخت مرزی را از انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی پیگیر شدیم؛ آقای رضا نواز سخنگوی این صنف، گفت: صحت این بنر در جایگاه سوخت مورد نظر تایید می‌شود؛ اما مورد انتقاد جایگاهداران سوخت قرار گرفته زیرا جایگاهداران در حال اخذ نرخ حق العمل جدیدشان از دولت هستند و وضعیت مالی خود را بد می‌دانند. این خبر آن‌ها را ناراحت کرده و منجر به اعتراضشان نسبت به مالک این جایگاه شده است.

به گفته او، ۴۵۴ جایگاه سوخت کشور ورشکسته هستند و هزار و ۹۵۰ جایگاه نیز به مرحله زیاندهی رسیده اند؛ این در حالی است که طبق آمار وزارت نفت، حدود ۴ هزار و ۲۰۰ جایگاه بنزین و نفتِ گاز (گازوئیل) در سراسر کشور وجود دارد و یعنی، حدود نیمی از جایگاه‌های سوخت کشور ورشکسته یا زیانده هستند.

نواز می گوید: البته برخی از جایگاهداران نیز اقدام جایگاه را مورد تقدیر قرار داده اند چرا که از سرمایه شخصی برای ارتقای شأن صنفی هزینه کرده است.

آقای علی اصغر عباسی مدیر عملیات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هم در این پاسخ به این سوال که آیا جایگاهداران حق توزیع رایگان سوخت را دارند یا خیر؟، گفت: در قانون محدودیتی برای توزیع رایگان سوخت از سوی جایگاهداران وجود ندارد؛ چرا که سوخت را از دولت خریداری و توزیع می‌کنند. این جایگاه نیز، سوخت را از دولت خریداری کرده؛ اما کار خوبی نبوده، زیرا باید از حضور گردشگران درآمد ایجاد شود.

او می‌گوید، جایگاه مورد نظر هرساله در تعطیلات نوروزی، با برگزاری سیاه‌چادر و سرو چای و شیرینی و گل رایگان، از مسافران نوروزی استقبال می‌کند و به گردشگران خارجی که از مرز پاکستان وارد ایران می‌شوند نیز، خدمات این چنینی را ارائه می‌کند. طبق اطلاعات دریافتی، سوخت رایگانی که به این گردشگران تحویل شده، نزدیک به ۳ هزار لیتر از هزینه شخصی مالک جایگاه بوده و هزینه آن را به حساب خزانه واریز کرده است.

آقای عباسی در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام نمی‌تواند به منظور قاچاق سوخت باشد؟ هم گفت: به طور کلی، ماشین با پلاک خارجی که وارد ایران می‌شود، سوخت را با نرخ ۳ هزار تومان برای بنزین و ۶۰۰ تومان برای گازوئیل؛ یعنی به صورت آزاد، دریافت می‌کند. هر خودروی ایرانی یا خارجی که می‌خواهد از مرز ایران خارج شود، ظرفیت باکش را بررسی و چه خالی چه پر باشد، ما به التفاوت هزینه سوخت را با نرخ FOB (بین المللی) از او دریافت می‌کنند.

توضیحات مدیر عملیات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، تنها شامل خودرو‌هایی است که به طور رسمی از مرز‌های کشور خارج می‌شوند.

پس از آغاز درگیر نظامی روسیه و اوکراین از حدود ۴۴ روز پیش، قیمت جهانی حامل‌های انرژی افزایش چشمگیری داشته؛ به طوری که قیمت نفت در اسفند، حتی به بالای ۱۲۰ دلار برای هر بشکه رسید و بنزین و گازوئیل هم برای نخستین بار پس از سال  ۲۰۰۸ میلادی، به ترتیب قیمت بیش از ۴ دلار برای هر لیتر  و هر گالن را تجربه کردند.

دیروز ۱۹ فروردین با کاهش قیمت‌ها نسبت به اسفند، قیمت نفت کمی بیشتر از ۱۰۱ دلار بود؛ قیمت بنزین و گازوئیل هم به کمی بیش از ۳ دلار به ترتیب برای هر لیتر و هر گالن رسید. طبق اعلام صرافی ملی، قیمت فروش هر دلار آمریکا در ایران، حدود ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان است.

قیمت بنزین در پاکستانِ هم‌مرز با استان سیستان و بلوچستان هم، به حدود ۲۴ هزار تومان برای هر لیتر رسیده؛ این افزایش قیمت‌های جهانی، همچنین سبب شده تا برخی از کشور‌ها با مشکل صفوف طولانی در جایگاه‌های سوخت مواجه شوند؛ مانند عمان، یکی از کشور‌های سلطنت نشین در همسایگی ایران.

توزیع سوخت رایگان در پمپ بنزین مرزی؛ جذب گردشگر خارجی یا شیوه جدید قاچاق سوخت؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
ندانم کاری مسولین مردم رو هم گیج کرده

ولی ما مردم تو فشار زندگی و گرانی داریم له میشیم

مسولین بنزین و دیگر سوخت ها رو گرون کنید چون این قیمت پایین عقلانی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۷:۴۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
بیایید منصف باشیم این اقا از پول خودش بخشش کرده از هیچ مال ویارانه ی دولتی حاتم بخشی نکرده چون سیاسی یا مذهبی نیست بهش گیر دادین. چرا وقتی حاج قاسم در رسانه ی ملی میگفت ما مشکل حمل دلار به فلسطین را داشتیم وچهل میلیون دلار را با چمدان به هییت فلسطینی دادیم تا ببرند انجا هزینه کنند صدای ملت ایران یا همین هموطنان محروم ما در نیامد ان که سرمایه ملی بود نه شخصی وخیلی جاهای دیگر .عزیزان شاید این مالک پمپ سفر خارجی رفته به ایشان احترام وگذشت وتخفیف داده شده او نیز در حد کم خواسته یک خوشنامی از جیب خودش برای ایرانیها انجام بده .نه تنها کار بدی نکرده بلکه شاهد باش هم داره من نیز بلوچم وفقیر بلوج برای نامش میمیرد نه برای نانش .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۵۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
آقای منصف!!
قیمت واقعی یک لیتر بنزین 3 دلاره یعنی چیزی حدود 80 هزار تومان که از جیب من و توی ایرانی داره هزینه می شود اون هم نه برای امنیت مان بلکه خدا می داند برای چه اغراضی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
مرز بی درو پیکر همینه میان میبرن میکشن میارن
میان دیگه نمیرن
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۹:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
خودروساز درضررهست تاوانشو ملت باید بدهد جایگاه درضرراست تاوانشو باید ملت باید بدهد ،توتاریخ ازمون به چه نامی یاد خواهدشد خدا میدانند .
Iran (Islamic Republic of)
فقط خدا
۱۸:۱۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
داداش به هموطنان و هم شهری های خودت رایگان می دادی گردشگر خارجی واسش ایران بهشته از نظر مخارج ، طرف با 1500 دلار یک ماه تو بهترین هتل اقامت داره دلار رو به ریال تبدیل کنه کل خرج و خورد و خوراکش هم خیلی بشه 500 تا 1000 دلار ، یه هفته درآمدش رو میاد ایران ، بنزین 9 لیترش براش 1 دلار آب می خوره 90 لیتر بنزین 10 دلار

این ماییم که 90 لیتر رو باید خداتون بدیم اون به دلار درمیاره ، مهمانوازی راه های زیادی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
کار این جایگاهدار بنزینی درست نبوده و نخواهد بود.وقتی قیمت بنزین در پاکستان لیتری ۲۴۰۰۰ تومان هست و در ایران ۳۰۰۰ تومان هست چه نیازی هست که باز هم به گردشگر پاکستانی بنزین رایگان داده شود در صورتی که خیلی ازمردم سیستان و بلوچستان زیر خط فقر زندگی می کنند.
این آقا اگر بخشنده هست به هم‌وطن خود و همسایه نیازمند خود کمک کند.چرا ادا و اطوار برای خارجی ها در میآورد.چراغی که بخانه رواست به مسجد حرام هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
از کنار این بنزین رایگان ، درآمد جانبی زیادی برای کشور دارد .
متن را مجددا بخوان .
و فقط ایام نوروز این کار را می کند.
شما هم جذب گردشگر نمی توانی انجام بدهی ، جلوی گردشگری و ورود ارز به کشور را بلوکه نکن .
در ضمن فرهنگ نوروز و عید نوروز را ترویج و برقرار می کند .
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۲:۴۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
جناب ناشناس ۰۷:۲۷ یه سوال دارم میشه بفرمایید قیمت واقعی بنزین چقدره؟ و چرا تو کشور ما لیتری 3 هزار تومن فروخته میشه ؟ میتونی تو گوگل یه جستجو کنی و ببینی مثلا قیمت بنزین تو ترکیه حدود 1 و نیم دلاری هست ! میفهمی این یعنی اینکه برای مابع التفاوت این قیمت دارن یارانه میدن؟
برای گردشگری ؟ از حق ما ، از سهم ما و از زندگی ما میزنن که تو شهر خودشون گردشگر بیاد ؟ صد سال سیاه نیاد!
واقعا فکر میکنی برای کسی که اونور زندگی میکنه پرداخت 10 - 20 سنت برای بنزین جایی رو میگیره؟
خیلی خنده داره وقتی میگین برای گردشگری، گردشگر برا بنزین و سوخت میاد؟ یا برای دیدن اماکن خاص؟ فرهنگ نوروز چه ربطی به سوخت داره؟
آدم شک میکنه شاید شما خودتون پرسنل همون جایگاه سوخت باشین وگرنه هیچ دلیلی برای حمایت وجود نداره.
تمام دنیا گردشگر میاد با ایجاد اماکن رفاهی مناسب ، ترویج مراکز فرهنگی ، تاریخی، طبیعی و ... ایجاد درآمد میکنن، اینجا از جیب ملت میزنن به گردشگر میدن بعد هم برای خودشون علت درست میکنن "جذب توریست و گردشگر" ، فکرش هم مسخره هست آقا بریم فلان جا بنزین رایگان میدن چقدر باید بره 100 کیلومتر ؟ 500 کیلومتر ؟ چقدر سوخت مصرف میکنه ؟ 20 لیتر ؟ 40 لیتر؟ که چی مثلا یه بار بنزین رایگان بزنه؟ خو اینکه داره چند برابر بنزین مصرف میکنه عقل کل!
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۷:۲۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
با همین دست فرمون بره جلو فکر کنم چند وقت دیگه چیزایی رو به حراج میزنه که حتی فکر کردن به اونها هم ترسناکه.
آخه تا حالا کی دیده برای گردشگر خارجی چیزی رو مفت کنن، اونم سوخت!
تمام دنیا میان میگن کسب درآمد از گردشگر، اینها میگن هزینه برای گردشگر. اتفاقا باید برای گردشگرها و اتباع بیگانه به نرخ آزاد(واقعی و دلار) حساب کنن نه نرخ یارانه ای که به مردم میدن.
خون مردم رو تو شیشه میکنید بعد حق مردم رو به نام گردشگری به حراج میزارین؟
شما حتی کوچکترین درکی از اقتصاد ندارید، یه جا میاد یه چیز رو رایگان میکنه ولی برای اون رایگان شرط میزاره(مثلا اسکان 4 شبانه روز با سوخت رایگان، مطمئنا چند برابر پول سوخت رو میگیره از طرف) نه اینکه سوخت رو رایگان بدی به خارجی ها که چی بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
حالا که دیدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
طرف چه منبع درامدی داره این که میگه جایگاه دارها ورشکسته ودرحال ضررند اقای الکی خوش جوگیرند ایشون صاحب پمپ بنزین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
این یک نوع دزدی از هم وطنان و به خارجی دادن است ما امسال در ایرانشهر با داشتن بنزین در کارت ولی با قیمنت 3هزار تومان فروختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
با این بی ارزشی پول ملی، پول بنزین برا خارجی ها عددی نیست اینم رایگان میدید این نشانه بی عرضگی وضعفه نه مهمان‌نوازی همه از توریست خارجی کلی درامد کسب میکنم برا رونق منطقشون ما هم 4تا خارجیم که میاند ایران رایگان ازشون پذیرایی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
لعنت به شما بخدا شما جز جنایت ‌ار ترین نظام تاریخ خواهید بود شمار وخدا هم به حال خودتون وا گذاشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
میخام جذب گردشگر نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
بیخود می کنی که نمی خواهی جذب گردشگر شود .
شما جیبت پر پول است ولی منطقه سیستان و بلوچستان احتیاج به گردشگر دارد .
فرهنگ گردشگری در انجا رونق بگیرد ، مشتری های زیادی از اروپا و آمریکا و چین می آیند .
پول و دلار زیادی می دهند .
همین کپرها برای گردشگران خیلی جذاب هستند و نماد فرهنگ می باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
جریان، گردوغبار عمدی وآلوده ازسمت عراق ،چی بوده!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
اون فیلم دروغ بود .
مالش پاشی برای تثبیت شن های روان و یا خاموش کردن لوله و چاه آتش گرفته گاز و نفت است .
زیاد جوگیر نشو .
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۲:۲۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
آخه وقتی پول خودمون کمترین ارزش را الان داره بنزین رایگان دادن چه معنی میده ؟؟! گرداشگران با هر پولی (دلار - یورو _ درهم - دینار و...) یه باک بنزین بزنند با پول خودشون والا ارزشش پولش مقابل پول ما نقدر زیاد هست که انگار رایگان بنزین زدند پس رایگان کردن بنزین براشون یعنی چه؟؟! و گذشته از اینها والا کسی یا همون توریستهایی که بخوان بیان کشور ما ،برای رایگان بودن یه باک بنزین نمیان و تا لب مرز که اومدن پس داخل کشور هم میان و لب مرز که برنمیگردن برن!!
پس این کار فقط باعث شده مردممون از این عمل ناراحت بشن و حالا چقدر سوخت قاچاق شد (خصوصا از سمت خود جایگاه داران سوخت و...) چون رایگان بود و کارتی نیاز نبود که مشخص بشه خدا میدونه !!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
مملکتی که نه قانون دارد و نه صاحب همین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
ولی صاحب دارد!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
وطن فروشی نه مهمان نوازی خیانت نه دلسوزی ملت گرسنه ایران و چاپلوسی مسئولین مملکتی از بیت المال باید حتی پولش را بقیمت ارز و عرف بین الملل گرفت نه حاتم بخشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
اب و برق که برای هزار امین بار گرون کردین فقط بنزین گرون کنید ببینید چیکار میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
سپاهی
۱۱:۲۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
عمان چرا بیا تو همین سیستان بلوچستان شهر سراوان صف طولانیو ببین واسه یه بتزین ما دو تا سه ساعت تو صفیم هرچند واسه شمام اهمیتی نداره ما مردمان این منطقه عادت کردیم به بی توجهی مرکز نشین ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
ماشين جديد خريدم کارت سوختش ارور کدينگ ميده پلاک زاهدان و ساکن زاهدان هستم 6 ماهه پيگيرم هيچ نتيجه اي نگرفتم
من بايد با نرخ 3 نومني بنزين بزنم ولي گردشگران خارجي رايگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
برای توریست به زبان فارسی نوشته اند؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
توریست،مرز سراوان یا بلوچسنان ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
چیه
میخاین قیمت بنزینیو ببری بالا
یواش یواش دارین روی ذهن افراد کار میکنین تا امادیگشو داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
جایگاهای سیستان اصلان نظارتی روی شان نیست بخصوص،گازاییل خود جایگاها سوخت را قاچاق میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
همینه افغانی ها زیاد شدند جالبه نان وایی سنگکی نزدیک ما به کارگران افغانی نان رایگانت میده اما اگر یکی صد تومن کم بده جیغ میکشه ابروشو میبره کرمانشاهی هم هست
Netherlands
محمد
۰۹:۵۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
مصداق آقای زنگنه کردید بعد از زنگنه ایراد می‌گرفتید .سوخت در ایان در حد خیلی پایین‌ تر از نرخ جهانی است دیگه مجانی چرا؟؟؟. با قیمت معمول هم قاچاق میکردند.
Iran (Islamic Republic of)
یارالله برهانی
۰۹:۴۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
در خصوص مشوق ورود توریسم به کشور و ارائه بنزین رایگان در سیستان و بلوچستان مخالفم. آیا راههای دیگر بمانند دیگر کشورها در این موضوع رو بررسی کرده اید.
این تراوش کدامین ذهنی بوده!!!؟ از قاعده و عرف جهانی در زمینه جذب توریسم عمل نکنیم ..... بمانند واماندگی در این حد!!!؟.
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۰۹:۳۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
باک اونا رو پر میکنیم مجانی ، به جاش برای خودمونو با هوا و ناخالصی میزنیم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
تا زمانی که ما پول مشترک را با همسایگان خود ایجاد نکنیم همیشه بازنده تجارت با همسایگان هستیم. موضوع سوخت فقط نیست بلکه تمام کالاهای صادراتی در واقع صادرات سوبسید است. این پول ملی دیگر کارایی برای تجارت را ندارد شما هر کاری کنید باز سود واقعی صادرات را به کشور نمی رساند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
اقابنزین داخل زاهدان ازشمالیتری ۶یا۷هزارتومان میخرن حالااگه میرجاوه باشه لیتری ۱۰هزارتومان ببین این داداشمون چقدر زرنگه ازجیب شخصی خودش داره مهمان نوازی میکنه!؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
برای دزدی ازاموال مردم راهی بجزاین نبود درروز روشن بنزین سه تومانی به گردشگرخارجی، خوب چه نفعی برای مردم ایران داره این بنزین مگه ملی نیست مگه مال مردم نیست شماچه حقی دارید ازمال مردم دزدی میکنید وبه خارجی ها بنزین رایگان میدید ننگ برشماباد
Iran (Islamic Republic of)
ع.ا.ق
۰۷:۵۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
همین افراد به اصلاح مدافع حقوق ملت، چرا 8 سال در دوره حسن فریدون که کارت سوخت را حذف کرده بودند و قاچاقچیان میلیون ها لیتر بنزین را روزانه به کشور پاکستان و افغانستان قاچاق می کردند، صداشون در نمی آمد .
حال شدن دلسوز وطن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
قاچاق میکنند یکی هم تبلیغاتو شو با فارسی نوشته خخخخخخخ باید دراو پمب بنزینو گل گرفت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
توهم زدین بخدا
نکنه ورود 5 میلیون افغانی رو هم میگین جذب گردشگر
Canada
حمیدرضا میرکیانی
۰۶:۵۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام , عرض ادب و احترام , چنانچه میدانیم جایگاه های سوخت هیچ ربطی به ارگان های دولتی نداشته و کاملاٌ خصوصی میباشند , لذا کار این جایگاه کاملاٌ فردی است , حالا باید دید که این انسان یک فرد خیر است یا خیالاتی در سر پرورانده , قطعاٌ هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمیگیرد , باید بررسی شود این موضوع که این انسان و مالک این جایگاه هدفش از این حرکت خودجوش واقعاٌ جذب گردشگر برای سیستان و بلوچستان بوده که بعید است چنین باشد !!!! یا در رابطه با سیاست های وهابیت و با پول های عربستان دست به چنین اقدامی زده و هدف واقعی اش چیز دیگری بوده است , ؟؟؟؟
Canada
حمیدرضا میرکیانی
۰۶:۵۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام , عرض ادب و احترام , چنانچه میدانیم جایگاه های سوخت هیچ ربطی به ارگان های دولتی نداشته و کاملاٌ خصوصی میباشند , لذا کار این جایگاه کاملاٌ فردی است , حالا باید دید که این انسان یک فرد خیر است یا خیالاتی در سر پرورانده , قطعاٌ هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمیگیرد , باید بررسی شود این موضوع که این انسان و مالک این جایگاه هدفش از این حرکت خودجوش واقعاٌ جذب گردشگر برای سیستان و بلوچستان بوده که بعید است چنین باشد !!!! یا در رابطه با سیاست های وهابیت و با پول های عربستان دست به چنین اقدامی زده و هدف واقعی اش چیز دیگری بوده است , ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۱۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
جلوی این کار باید گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
مردم ایران این همه شهید دادن که چاه های نفت به دست عراق نرسه حالا انصاف نیست قیمتشو با نرخ خارجی به ملت ایران بخواهیم بفروشیم، چون نفت ملی شده و همه ایرانیان از این نعمت سهمی دارن و این سهم مقدارش برای هر ایرانی ماهیانه باید تقریبا ۱۰۰ لیتر به قیمت ۱۵۰۰ تومان باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
این دیگه چه کار اشتباهی است که ما انجام میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
اصلا کار جالبی نیست وقتی ملت خودت گرسنه ونیازمندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
دیگه عقل مسوولین جیره خوار بیشتر از این نرسیده که بجای سوخت رایگان هتل با نصف قیمت بدهندنه داینکه بگویند قاچاقچی بیا بنزین مفت ببر خانه و بگو عجب چیز خوبی ایران چقدر بستر ساز قاچاق و اختلاس و کلاهبرداریه ، مرد حسابی از بیت المال بخشیدی چه خارجی و چه مخصوصا داخلی ها اف به مدیریت بی کفایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
همه کشورهای همسایه دارن منابع ملی ایران رو مفت میبرن اگه فقط هشت میلیون افغانی اخراج کنند و جلوی قاچاق بگیرن یکنفر هم بیکار نمیمونه همه ایرانیها شاغل میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
حرف دل همه را زدین- شهرداری منطقه 3 را افغانی اداره دمیکنه بیایید ببینید چه وضعیه فقط چرت میزنند در پارک و کوچه ها افتضاحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
کار بسیار اشتباهی است و رسم و بدعت چندان خوبی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۴:۰۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام ،

عطارد ، زهره ، زمین ، مریخ ، مشتری ، زحل ، اورانوس ، نپتون ، پلوتون ،
خورشید،

نکته جالب دوم اینکه مشتری ، بزرگ ترین سیاره ، وسط است ،

لیپینکات ، کریستین ، ۱۹۵۴ - م ،
دانشنامه مصور نجوم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
تمام پول و مال دلار و کار این سرزمین داره خرج وهابی ها میشه پول ها در کشورهای عربی و مال و سرمایه در کشورهای عربی و همسایه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
دودش توچشم ملت لذتش خارجی می بره اینا حق کل ملت است سوبسیدش از بیت المال است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
امیدوارم این کامنت رسانه وطن پرست به سمع و نظر مسئولان از حمله آقای رضایی برساند: اقتصاد منظق دارد، واردات کنترل شده و سالم (بدون رانت و فساد ) نقش سوپاپ اطمینان برای سلامت اقتصادی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
دلایل رشد مصرف سوخت نسبت به سال گذشته را هم مطرح کنید!
مدام توی گزارشات می بینیم که اعلام می کنند مصرف سوخت نسبت به دوره مشابه سال گذشته اینقدر بالا رفته!
خو مسلون دلایلش را هم به مردم بگید!!
بگید سالانه ان درصد تولید خودرو بی کیفیت و با مصرف بالا راهی خیابان ها میشه! اینا سوخت نمی خواد.
گزارش میدن مصرف برق ،مصرف گاز بالا رفته آخه مسلمون بگو در سال چندتا مسکن جدید،شهرک صنعتی جدید،کارگاه تولیدی و صنعتی جدید چندتا بیمارستان و مرکز درمانی جدید، چندتا مدرسه ، دانشگاه و مرکز آموزش جدید ،چند پروژه زیر ساختی و مترو و....ساخت شده و راه افتاده که مصرف کننده هستن!
بس کنید این همه گزارش یه طرفه میدید!
این همه تابلوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
چرا هر کی هر کاری دلش بخواد میتونه انجام بده؟!! ما کم از مهاجرهای غیر قانونی حتی در کسوت متکدی از کشور پاکستان آسیب میبینیم که حالا بهشون سرمایه ملی رو رایگان بدن؟ آخه حماقت و کج فهمی و ندانم کاری تا چه حد دیگه؟!!! واقعا که!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
افغانهای دزد وادم کش را فراموش کردی
آخرین اخبار