استقبال ۵۰۰ مگاواتی از تجدیدپذیر‌ها با رونق معاملات در تابلو برق سبز

معاون وزیر نیرو گفت: با گذشت یکسال از راه اندازی تابلوی برق سبز در بورس انرژی برای ساخت بیش از ۵۰۰ مگاوات در این حوزه مجوز صادر شده است.

محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق با تاکید بر اینکه خرید و فروش برق در این تابلو با قیمت مناسب در حال انجام است، اظهار کرد: در مدل تابلوی برق سبز، سرمایه گذار به احداث نیروگاه می‌پردازد و برق تولیدی را در بورس عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه با گذشت یکسال از راه اندازی تابلوی برق سبز در بورس انرژی تاکنون برای ساخت بیش از ۵۰۰ مگاوات در این حوزه مجوز صادر شده است، افزود: مجوز‌ها از نهاد‌های بالادستی همچون شورای عالی انرژی، شورای اقتصاد و هیات دولت گرفته شده است.

کمانی در خصوص بسته‌های توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: از جمله بسته‌های توسعه نیروگاهی می‌توان به بسته ۴۰۰۰ مگاوات و ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی اشاره کرد که مقدمات کار آنها انجام شده و قرارداد‌های مرتبط با آن برگزار شده است. همچنین برای ترغیب صنایع در جهت توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، بسته ۳۲۰۰ مگاواتی در نظر گرفته شده که توسط صنایع در حال ساخت است؛ اقدامات مرتبط با برگزاری مناقصه ساخت ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه بادی نیز در حال انجام است.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق با اشاره به اینکه تعداد بیشماری نیروگاه با مقیاس ۲۰۰ و ۴۰۰ مگاوات در حال ساخت است، یادآور شد: مدل‌های متفاوتی برای سرمایه گذاری در حوزه تجدیدپذیر برای ساخت نیروگاه مقیاس کوچک، متوسط و بزرگ مشخص شده که در بخش‌های خانگی، حمایتی و کشاورزی در حال اجرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار